به گزارش پارس نیوز، 

سردار مهدی سنایی راد مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به سخنان ضد ایرانی چند روز گذشته مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خزانه داری این کشور اظهارداشت: موضع گیری آقای پمپئو ناشی از عصبانیت حاصل از شکست‌های متعدد در طول این ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: پیروزی‌های محور مقاومت در عراق و سوریه با مدیریت سردار قاسم سلیمانی همه نقشه‌های آمریکایی‌ها برای منطقه را با شکست روبرو کرده و موجب شده آن‌ها این سردار عزیز اسلام را هدف تهمت، دروغ و هجمه‌های خود قرار دهند.

سردار سنایی راد شکست استراتژی منطقه‌ای آمریکایی‌ها و همچنین شکست راهبرد تحریم علیه ایران را دلیل واکنش‌های عصبی سران آمریکا دانست و افزود: آمریکایی‌ها زمان بسیاری را برای همراه کردن دیگر کشور‌ها در تحریم نفتی ایران صرف کردند، اما در این مسیر با شکست روبرو شده و مجبور شدند ۸ کشور را از این تحریم‌ها مستثنا کند، به همین دلیل مواضعی را از روی عصبانیت و به دلیل شکست در اقدامات ضد ایرانی خود اتخاذ می‌کنند.

وی با اشاره به موضع اخیر سران امریکا درباره یمن افزود: ما شاهد عقب نشینی آمریکایی‌ها در مواضعشان علیه یمن هستیم؛ این‌ها ناشی از تغییر موازنه‌ای است که در منطقه به وجود آمده و آمریکایی‌ها ایران را عامل اصلی این تغییر موازنه و عدم نتیجه گیری می‌دانند.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: آمریکایی‌ها ایران را دلیل شکست‌های خود می‌دانند در حالی که واقعیت این است که در این ماجرا‌ها باید سهم خود را در شکست‌های متعدد بررسی کنند، این شکست‌ها حاصل بی تدبیری سران کاخ سفید و بی توجهی به تحولات منطقه است.

وی ادامه داد: بیداری اسلامی و ایجاد محور مقاومت موجب شده مردم منطقه دیگر سلطه گری آمریکا را نمی‌پذیرد، البته استراتژی‌های نادرست آمریکا شکست‌های متعددی را به آن‌ها تحمیل کرده است.

سردار سنایی راد با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص تشکیل داعش توسط این کشور گفت: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرد داعش را سران آمریکا به وجود آوردند و همین داعش صدمات بسیاری را بر ملت‌های منطقه تحمیل کرد. از سوی دیگر مالیات دهندگان آمریکایی می‌بینند که مالیاتی که پرداخت می‌کنند در غرب آسیا صرف تجهیز گروه‌های تروریستی و کشتار مردم بی گناه شده است به همین دلیل سران آمریکا برای پاسخگویی به افکار عمومی به سمت کنش‌های عصبی رفته اند که حاصل آن مجدداً هزینه‌های فراوان و شکست برای آمریکا است.

وی ادامه داد: سردار قاسم سلیمانی در میان مردم ایران و منطقه به عنوان نماد و قهرمان ضد داعش محبوبیت بسیاری دارد و مواضع سران آمریکا علیه او به جز خفت نزد مردم رنج دیده از گروه‌های تکفیری چیز دیگری برای آمریکایی‌ها در بر نخواهد داشت.

مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در پایان تاکید کرد: سران کاخ سفید در یک سیکل باطل گیر افتاده اند و به جای تغییر رفتار و درس گرفتن از شکست‌ها گذشته، اشتباهات خود را مجددا تکرار می‌کند و روز به روز بر خسارات شان می‌افزایند.