به گزارش پارس به نقل از فارس، منابع لیبیایی به نقل از شاهدان عینی از وقوع یک انفجار قوی امروز یک شنبه در ساختمان سفارت قطر در طرابلس در پایتخت لیبی خبر داده و اعلام کردند که این انفجار احتمالا ناشی از پرتاب بمب به مقر سفارت قطر بوده است.

این شاهدان در ادامه تاکید کردند که پس از صدای انفجار ستون دود از داخل سفارت به برخاست.

اما در خصوص درگیری های مسلحانه در حالی که منابع رسمی لیبیایی آمار این درگیری ها را ۲۸ کشته و ۷۰ زخمی اعلام کرده بودند، منابع پزشکی مستقل در بنغازی اعلام کردند که شمار کشته های این درگیری ها ۷۰ کشته و ۱۰۲۰ زخمی بوده است.

این درحالی است که شماری از شهروندان لیبیایی در منطقه « کویفیه» شهر بنغازی با تجمع در برابر مقر نیروها و گردانهای سپر لیبی وابسته به ارتش این کشور خواستار انحلال این نیرو و تسلیم سلاح های این عناصر به ارتش ملی لیبی شدند.

پس از درگیری های مسلحانه بنغازی اظهارات مطبوعات و رسانه ای بی شماری از کانال های مختلف لیبیایی پخش شده که کشور قطر را به دست داشتن در متزلزل کردن و تضعیف امنیت شهر بنغازی متهم کرده اند.

درگیری های مسلحانه بنغازی شب گذشته شنبه بین عناصر گردان انقلابیون سابق با تظاهرات کنندگانی روی داد که خواستار انحلال گروه های شبه نظامی بودند.

ده ها شهروندان لیبیایی در بنغازی که برخی از آنان مسلح بودند، بعد از ظهر روز گذشته قصد داشتند، عناصر گردانهای سپر لیبی را از پادگان خود بیرون کنند که به درگیری بین دو طرف منجر شد.

تظاهرات کنندگان لیبیایی شعار « ما می خواهیم شبه نظامیان را از شهر بیرون کنیم تا نیروهای نظامی جایگزین آنها شوند» را سر می دادند.

گردانهای سپر لیبی متشکل از انقلابیون سابقی که با نظام معمر القذافی در سال ۲۰۱۱ جنگیده بودند و به طور رسمی وابسته به وزارت دفاع لیبی هستند.

مقامات لیبیایی که برای تشکیل ارتش و پلیس حرفه ای با مشکل مواجه هستند، برای تامین امنیت مرزهای خود یا جلوگیری از بروز اختلافات قبیله ای از انقلابیون سابق کمک گرفته است.