به گزارش خبرنگار سیاسی سایت پارس دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد از خروج یکباره از توافق برجام به مانند روال گذشته و حتی در طول توافق برجام تحریم هایی را علیه کشورمان اعمال کرد اما به نتیجه و دستاورد لازم دست پیدا نکرد.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی چندماهه اخیر خود مکررا از اعمال تحریم های سخت نفتی ایران در ۱۳ آبان سخن می گوید روندی که سبب شده است تا متاسفانه برخی از جریانات سیاسی کشور نیز ندانسته یا دانسته با وی همراه شده و فضای غیرقابل درکی را از تحریم های احتمالی آمریکا در  ۱۳ آبان در اذهان عموم مردم ایجاد کردند که قطعا این رویه به صلاح ملت و مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت پارس با اشاره به اینکه هیچ جریان و فردی نمی تواند ملت ایران را از مسیر و راهی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تا به امروز در جهت مقابله با ظالمان جهان ایجاد کرده است عقب براند اظهار کرد: ایران همواره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی آمریکا تحریم بوده است از این رو ترساندن مردم از این شرایط یک اشتباه محض است.

وی افزود: ما در طول عمر چهل ساله انقلاب اسلامی همواره مورد شدیدترین و بدترین نوع تحریم ها قرار گرفتیم اما توانستیم گلیم خود را از آب بیرون بکشیم که باز هم خواهیم توانست.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: واقعا جای تاسف دارد که  برخی از جریانات سیاسی که لقمه از دهان ترامپ می گیرند و مردم را از تحریم های ۱۳ آبان که خدا می داند اعمال شود یا نشود می ترسانند و التهاب جامعه را افزایش می دهند.

در شرایط امروز کشورمان که متاسفانه یک عده درصدد درصدد برهم زدن وضعیت اقتصادی کشور به خصوص با ایجاد نابسامانی در بازار ارز هستند انتظار می رود نهادهای امنیتی، انتظامی و دولت با جدیت بیشتری بر بازار کشور توجه داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان کشورمان به خصوص آمریکا در طی سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص ایام اخیر تمام راهبردهای سیاسی خود را برای از بین بردن نظام ایران به کار گرفتند اما نتیجه ای حاصل آنها نشد از این رو درصدند با نقشه های اقتصادی به کشورمان ضربه بزنند.

سالک تاکید کرد: در شرایط امروز کشورمان که متاسفانه یک عده درصدد درصدد برهم زدن وضعیت اقتصادی کشور به خصوص با ایجاد نابسامانی در بازار ارز هستند انتظار می رود نهادهای امنیتی، انتظامی و دولت با جدیت بیشتری بر بازار کشور توجه داشته باشند.

وی گفت: ما به راحتی به کشورهاب همسایه و منطقه ثابت کردیم که در مقابله با ظلم و هرگونه رویکرد غیرعادلانه سکوت نکردیم و حتی در این مسیر جان هزاران نفر از نیروهای عزیزمان را از دست دادسم اما از هدف مان دست نکشیدیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در فضای امروز بین المللی که دنیا فهیمده است که خواسته های ایران علی رغم ظلم یکطرفه آمریکا تحقق پیدا کرده است لازم و ضروری است که با حفظ وحدت و انسجام داخلی همانطور که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید داشتند در جهت مقابله با دشمنان ایران وارد عمل شویم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز ایران لازم است که قوای سه گانه با یک تعامل منسجم در جهت حل مشکلات مردم و تحقق مطالبات آنها وارد عمل شوند تا هیچ بهانه ای برای نفوذ جریانات بیگانه به فضای کشورمان به خصوص در حوزه اقتصادی وجود نداشته باشد.