جعفر توفیقی رئیس ستاد انتخاباتی عارف در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی پارس نیوز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تا به این لحظه ائتلافی بین روحانی و عارف صورت گرفته است یا خیر، گفت: تا به این لحظه ائتلافی بین روحانی و دکتر عارف شکل نگرفته و نتایجی هم بدست نیامده است.

توفیقی با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی عارف همچنان مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: دکتر عارف از ابتدا هم اعلام به تمکین در صورت اجماع با محوریت نظرات خاتمی داشته که تا این لحظه هنوز اجماعی بین این دو نامزد صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: ائتلاف بین این دو کاندیدا بستگی به نتایج اجماع با محوریت خاتمی دارد که در این صورت مطمئناً یکی به نفع دیگری کنار خواهد رفت.

رئیس ستاد انتخاباتی عارف با بیان اینکه خاتمی جدای از نظرات خود سازوکارهایی را برای تعیین کاندیدای مورد حمایت تعریف کرده است تأکید کرد: تعیین مصادیق ائتلاف، با درنظر گرفتن نظرات اجتماعی از افراد صورت خواهد گرفت، که این اجتماع در حال حاضرموضوعات را مورد بحث و بررسی خود قرار داده اند و درصورت به نتیجه رسیدن کاندیدای مورد حمایت را معرفی خواهند کرد.

توفیقی خاطر نشان کرد: عارف و روحانی به اجماع با محوریت خاتمی معتقدند و مطمئناً به اجماع حاصله تمکین خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی عارف در پایان افزود: امیدواریم این اجماع طی امروز یا فردا صورت بگیرد که در غیر اینصورت اجماع در روزهای پایانی هفته نتیجه بخش نخواهد بود.