به گزارش پارس نیوز، 

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: وجود مقدس امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه دو خطبه به صورت کامل درباره شیطان‌شناسی دارند و در خطبه‌های دیگر نیز به مناسبت جملاتی درباره شیطان ارائه شده است؛ در خطبه هفتم نهج البلاغه و خطبه دیگری حضرت به تفصیل در زمینه شیطان‌شناسی مباحثی را ارائه کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: حضرت در جریان‌شناسی شیطان مباحثی را ارائه می‌کنند؛ شناخت جریان‌شناسی شیطان اهمیتش کمتر از شناخت خود شیطان نیست و در خطبه هفتم نهج‌البلاغه در این زمینه بحث شده و تعابیری که حضرت علی(ع) در عبارات این خطبه در موضوع جریان شناسی شیطان دارند برای جوانان ما بسیار بیدارساز است.

علم‌الهدی گفت: در ذهن ما این گونه است که شیطان برای گول زدن انسان سراغ وی می‌رود تا وی را فریب دهد اما حضرت علی(ع) عنوان می‌کنند این شیطان نیست که سراغ انسان می‌رود بلکه این انسان است که سراغ شیطان می‌رود و آنهایی که شیطان سراغشان می‌رود انسان‌هایی خودساخته در خط عبودیت پروردگار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به فرارسیدن 13 آبان و روز استکبارستیزی گفت: 13 آبان امسال در تقارن با اربعین حسینی است؛ اربعین نمایشگاه استکبارستیزی بود و تمام مجاهدات اهل بیت(ع) سیدالشهدا(ع) در فصل دوم انقلاب کربلا تبلور یافت و در روز اربعین به کمال رسید.

علم‌الهدی اظهار کرد: عصاره فصل دوم انقلاب کربلا استکبارستیزی بود و در هیچ کجای دنیا این نماد استکبارستیزی را یافت نمی‌کنید، این جبهه استکبارستیز امروز جهان که در شیعه اهل بیت(ع) متبلور است به دلیل این است که آموزگار اصلی استکبارستیزی دختر قهرمان حضرت علی(ع) است.

وی ادامه داد: یزید مانور قدرت زیادی برای خود به راه انداخته بود و قصد داشت اهل بیت(ع) پیامبر را خوار کند و صلابت آنها را از میان ببرد اما حضرت زینب(س) تمامی این معادلات و نقشه‌های یزید را به هم ریخت و کاخ با عظمت یزید تبدیل به میدان قدرت‌نمایی حضرت زینب(س) شد.

امام جمعه مشهدمقدس با تاکید بر این مسئله که یزید در برابر این حرکت حضرت بسیار مستاصل شد تصریح کرد: زینب(س) نماد اصلی استکبارستیزی است؛ این جریان و مذهب ما و اساس وجود و هستی شیعه است و 13 آبان نیز روز استکبارستیزی است استکبارستیزی در مقابل جنایت مستکبر است و 13 آبان از سال اولش که مسئله کاپیتولاسیون بود تا چهارمین مرحله آن که گرفتن جاسوسخانه آمریکا بود همه در مقابل مظالم آمریکا بود.

علم‌الهدی افزود: مانند یزید که مستاصل شد، آمریکا مستاصل شده زیرا 40 سال در همه حرکت‌های استکباری و مظالم خود شکست خورده است و درصدد است شدیدترین مظالم خود را صورت دهد و تحریم‌های نوبت دوم را اجرا کند؛ امام بزرگوار ما به مناسبت 13 آبان دو عبارت دارند عبارت نخست این بود که به آمریکا لقب شیطان بزرگ دادند و این امروز تبدیل به یک عبارت جاافتاده شده و در تمامی مقالات و میتینگ‌های ضدآمریکایی از آمریکا با عنوان شیطان بزرگ یاد می‌کنند و این اصطلاح نهادینه شده و جمله دومی که امام در سال 58 فرمودند این بود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی گفت: این عبارت نیز در تمام دنیا جا افتاده و در هفته گذشته امام جمعه بغداد خطاب به دولت عراق گفت چرا خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب نمی‌کنید؟ مگر نمی‌دانید امام فرموده آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. در 40 سال اخیر نیز آمریکا شکست خورده و هر شکستی مفتضح‌تر بوده و فرمایش آمریکا نیز ثابت شده و تهدید اخیرش مبنی بر اجرای تحریم‌های نوبت دوم نیز مصداق فرمایش امام است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: آن روز دنیا تصور کرد این مسئله صرفا یک شعار است اما 40 سال عمر انقلاب ثابت کرد که این کلام امام یک کلام وحی مانند بود؛ آمریکا در هر توطئه‌ای شکست خورده و در این توطئه نیز شکست می‌خورد گفته‌اند اجازه صادرات یک قطره نفت را نیز نمی‌دهند اما از سوی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور عنوان شد اگر قرار به این مسئله باشد حتی یک قطره نفت از خاورمیانه و تنگه هرمز صادر نخواهد شد این مهم یک شعار و تهدید نیست بلکه بیان یک واقعیت است این تحلیل شخص بنده نیست.

علم‌الهدی افزود: فردی که استاد دانشگاه است در مقاله‌ای در مجله جنگ جهانی این مسئله را تشریح می‌کند که از تنگه هرمز در هر روز سه کشتی عربستان سعودی عبور می‌کند و اگر قرار باشد نفت ایران صادر نشود، ساعت 5 صبح هر روزی که اراده کنند، سه کشتی عربستان مصادره و سکوی نفتی بسته می‌شود.

وی بیان کرد: این استاد جنگ جهانی ادامه می‌دهد موشک‌های قاهر برای تاسیسات نفتی عربستان کافی است که آنها را از کار بیندازد و در صورت دخالت آمریکا و متحدانش این اتفاقات رخ خواهد داد که کل اقتصاد جهان و بانک‌های آنها از کار می‌افتد و قیمت نفت به بشکه‌ای 400 دلار می‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اینها تحلیل استاد جنگ جهانی است و وی می‌گوید در این جنگ احتمالی فقط دو پایگاه موشکی ایران دخیل است و 110 پایگاه موشکی ایران فعالیتی ندارند. این استاد آموزش جنگ و به قول برخی رئیس اتاق جنگ ناتو می‌گوید اگر تصمیم به تحریم نفت ایران باشد به فاصله یک ساعت و نیمه تمامی کشورهای خلیج فارس و دبی و عربستان نابود می‌شوند و این در حالی است که ما هنوز سراغ اسرائیل نرفته‌ایم و دلیل اینکه می‌گویند موشک‌ها را جمع کنیم همین است.

وی تصریح کرد: آمریکا فکر کرده است که وضعیت ایران مثل 29 شهریور سال 59 است؟ ایران امروز ایران آن روز نیست اینکه دم از ولایت فقیه می‌زنیم به دلیل این است که همه مدیریت‌ها تحت ید ایشان است. اگر رهنمودهای ولی‌فقیه در مدیریت اقتصادی کشور عمل می‌شد در اقتصاد کجا بودیم؟

امام جمعه مشهدمقدس گفت: آمریکا می‌خواهد از 13 آبان این جنگ اقتصادی را راه بیندازد و ممکن است یک شوک اقتصادی نیز در کشور وارد شود. آرایشگری نظامی در مسائل اقتصادی از سوی دولت و مجلس چیست؟ چه پدافند اقتصادی فراهم شده است؟ چند وزیر تازه نفس وارد شده‌اند؛ اینها از این جنگ خبر دارند؟ اگر خبر ندارند چرا منصوب شدند و اگر خبر دارند برنامه‌شان چیست؟ اینها وزیر نشدند که یک ساختمان وزارت را اداره کنند بلکه باید در صف مقدم جبهه جنگ اقتصادی با آمریکا قرار بگیرند و باید برنامه خود را به مردم بگویند.

علم الهدی تصریح کرد: مردم پشت مقام معظم رهبری هستند و با مقاومت و مردانگی خودشان همه چیز را پاسخ می‌دهند اما در عین حال آقایان مسئول چه پدافند و برنامه‌ای دارند؟ اینها را باید به مردم بگویند.