به گزارش پارس ، مسعود میرکاظمی در گفتگو با مهر، در واکنش به احتمال اجماع اصلاح طلبانه بر یکی از دو گزینه عارف و روحانی گفت: عقاید و برنامه های حداد عادل خیلی نزدیکتر به جلیلی است تا به ولایتی و قالیباف.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مناظره اخیر تلویزیونی بسیار چالشی و خوب بود و بسیاری از عقاید درونی نامزدها را مشخص کرد، بر این اساس عقاید و برنامه های جلیلی و حداد عادل به یکدیگر نزدیکتر بود.

وی با بیان اینکه در خصوص کناره گیری کاندیدای اصول گرا به نفع یکدیگر جای تردید وجود دارد، گفت: اصولگرایان باید ائتلاف کنند و حداقل یک یا دو نفر آنها با ائتلاف بر اساس نظرسنجی ها به نفع یکدیگر کناره گیری کنند.

وی با بیا اینکه اصلاح طلبان پیش از این اعلام کرده بودند که به نفع یکدیگر کناره گیری نمی کنند یا فلان آقا را به عنوان اصلاح طلب قبول ندارند، گفت: اینکه طی چند روز اخیر نظرات آنها عوض شده و تصمیم به اجماع گرفته اند، جای تردید دارد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر در جبهه اصلاح طلبی ائتلافی میان دو کاندیدای موجود صورت نگیرد، قطعا دو کاندیدای اصولگرا به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه خواهند یافت.

بیژن نوباوه عضو جبهه پایداری نیز در واکنش به احتمال اجماع اصلاح طلبان و لزوم ائتلاف اصولگرایان گفت: زمینه هایی می بینیم که یکی از نامزدهای ریاست جمهوری قصد کناره گیری به نفع جلیلی را دارد.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: رایزنی میان جبهه پایداری و هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری برای کناره گیری به نفع جلیلی صورت نگرفته است اما به نظر می رسد بعضی کاندیداهای عاقل که رای خود را به صورت واقع بینانه عرضه می کنند و هدفشان نیز به نتیجه رسیدن گفتمان انقلاب است به نفع جلیلی کناره گیری می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا تابش امروز اعلام کرد که عارف و روحانی قصد ائتلاف دارند و شورای دوازده نفره در خصوص نامزد نهایی اصلاح طلبان تصمیم گیری می کند، وی تاکید کرد هاشمی و خاتمی نیز تمام قصد پشت سر کاندیدای مورد اجماع اصلاح طلبان خواهند بود.