به گزارش پارس ، آیت الله عباس کعبی در گفتگو با مهر، درباره اعلام نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر حمایت از علی اکبر ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: تصمیم جامعه بر این بوده و هست که این نهاد در انتخابات ریاست جمهوری از شخص خاصی حمایت نکند؛ چراکه براساس اساسنامه در صورتیکه دو سوم اعضا که تقریبا بین ۳۴ تا ۳۵ نفر می شود، نسبت به حمایت از یک کاندیدا توافق نظر داشته باشند آنگاه می توان این موضوع را به عنوان نظر رسمی جامعه مدرسین عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر نه تنها این دو سوم به نصاب نرسیده است، بلکه شاید به تعداد افرادی که نظر خود را درباره حمایت از آقای ولایتی اعلام کرده اند، شاید هم بیشتر، از دو یا سه نامزد اصولگرای دیگر در انتخابات ریاست جمهوری حمایت خواهند کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در عین حال تصریح کرد: با توجه به نظرات شخصی اعضا که به معنای حمایت نهاد جامعه مدرسین از یک کاندیدا تلقی نمی شود آنچه در حال حاضر با عنوان حمایت از یک کاندیدای خاص اعلام شده، نظر جامعه مدرسین نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است تصمیم مشترکی از سوی جامعتین برای حمایت یا عدم حمایت از کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری اتخاذ شود یا خیر؟ ، خاطر نشان کرد: از این موضوع اطلاعی ندارم اما تا جایی که اطلاع یافتم جامعه روحانیت مبارز هم درباره کاندیداها نمی خواهند به کاندیدای خاصی برسند.

به گزارش مهر، جامعه مدرسین در اطلاعیه ای به امضای محمد یزدی دبیر کل جامعه از حمایت اکثریت اعضای این تشکل از علی اکبر ولایتی در انتخابات خبر داده بود.

جلسه روز گذشته جامعه روحانیت نیز برای حمایت از کاندیدای خاص که قرار بود دیروز برگزار شود لغو شد.