به گزارش پارس نیوز، 

«حسین جابری‌انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز (چهارشنبه) پس از دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به همراه مذاکره کنندگان ارشد روسیه و ترکیه در روند صلح آستانه عنوان کرد که محور گفت‌وگوها در ارتباط با پیشبرد روند آستانه بوده است.

جابری‌انصاری خاطرنشان کرد: از جمله موضوعات مهمی که در این گفت‌وگوها مطرح شد، گشایش در مسئله کمیته قانون اساسی سوریه بود که چند ماه است در دستورکار مذاکرات آستانه قرار دارد و گام‌های مهمی را برداشتیم.

وی افزود: معتقدم دو سوم مسائل مرتبط با کمیته قانون اساسی اعم از ترکیب کمیته و آیین کار کمیته در این گفت‌وگوهای طولانی و مشورت‌هایی که بین سه کشور ضامن و نماینده سازمان ملل وجود داشته، به نتیجه رسیده و یک سوم راه باقیمانده را باید طی کنیم.

مذاکره کننده ارشد ایران در روند صلح آستانه خاطرنشان کرد: در بخش مرتبط با جامعه مدنی این کمیته که الان در دستور کار است، در تلاشیم فرمول مناسبی را برای تعیین نمایندگان جامعه مدنی سوریه در این کمیته پیدا کنیم و راه‌حل‌هایی در این گفت‌وگوها مطرح شد.

جابری‌انصاری که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، درباره نقش آفرینی ایران در سوریه نیز بیان کرد: نقش آفرینی ایران در سوریه، در روند آستانه و در روند ایجاد صلح برای سوریه مبتنی بر واقعیت‌هاست و این واقعیت‌ها مورد توجه ترکیه و همه بازیگران دیگر است.

وی تصریح کرد که موضع برخی کشورها مثل آمریکا که مواضع غیرمنطقی دارند از سوی بازیگران موثر در صحنه سوریه دنبال نخواهد شد.

به گزارش فارس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار امروز روند آستانه را مناسب‌ترین چارچوب موجود برای حل کامل بحران سوریه خواند و از برگزاری نشست جدیدی در سطح رؤسای جمهور سه کشور خبر داد.

به گزارش فارس، جابری‌انصاری در رأس هیأتی برای انجام رایزنی‌های دوجانبه با مقامات روسیه درباره تحولات منطقه از جمله سوریه و یمن به مسکو سفر کرده و دیروز هم در نشست سه جانبه مذاکره کنندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه (روند صلح سوریه) در مسکو شرکت کرد.

وی امروز همچنین با «میخاییل بوگدانف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه دیدار و گفت‌وگو کرد.