به گزارش خبرنگار سیاسی سایت پارس، قتل فجیع یک روزنامه نگار سعودی-آمریکایی در کنسولگری عربستان در ترکیه طی چند روز اخیر جنجال بسیاری را در عرصه بین المللی به پا کرده است.

بعد از انجام تحقیقات و بررسی های نیروهای امنیتی ترکیه در قالب یک تیم ویژه مشخص شد که عواملی از درون کنسولگری سعودی ها با هدایت محمد بن سلمان خاشقچی را به طرز فجیعی به قتل رساندند.

اذعات مقامات سعودی به قتل بن سلمان جنجال بسیاری را در عرصه بین المللی ایجاد کرده است اما در این میان حمایت ترامپ از محمد بن سلمان و توجیح اقدام صورت گرفته در قتل یک روزنامه نگار بازتاب بسیاری در عرصه جهانی داشته و موجبات خشم بسیاری از مردم جهان را فراهم کرده است.

حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری با اشاره به اینکه با قتل خاشقچی از سوی سعودی ها رسوایی بزرگی برای عربستان در عرصه جهانی رقم خورده است اظهار کرد: محمد بن سلمان از زمان حضور در مسند اجرایی حکومت عربستان با خط گرفتن از آمریکایی ها به خصوص دونالد ترامپ در مسیری قدم برداشتند که جز نابودی قطعا هیچ ثمر دیگری برای آنها در پی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: سعودی ها در طی سال های اخیر با ایجاد ناامنی در منطقه خاورمیانه، کشتار مردم بی دفاع یمن و مقابله با ایران از طریق افزایش فروش نفت خود به زعم بسیاری از کارشناسان بین المللی سیاست هایی را در پیش گرفتند که آینده ناخوشایندی را برای آنها رقم خواهد زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قتل فجیع یک روزنامه نگار آن هم در کنسولگری و از سوی مقاماتی که ادعای دیپلماتیک بودن دارند به خوبی بیان کننده این است که بن سلمان در مسیری گام برداشته است که ترامپ به روش و شیوه های مختلف برای وی ترسیم کرده است غافل از اینکه شاید خود وی هم نمی دانست که این تقلید و پیروی کورکورانه چنین روزهایی را برای وی رقم بزند.

نقوی حسینی درباره حمایت ترامپ از بن سلمان در ماجرای قتل خاشقچی تاکید کرد: اگر چیز دیگری غیر از این رخ می داد باید شک می کردیم چرا که ترامپ به واسطه فروش سلاح به سعودی ها به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار در سال مجبور است که چنین اظهاراتی را بیان کند.

وی اظهار کرد: اگر بنا بود ترامپ در ماجرای قتل خاشقچی رویکردی غیر از حمایت از سعودی ها اتخاذ می کرد باید شک می کردیم چراکه امروز منفعت آمریکا در گرو معامله با عربستان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ترامپ نیز به مانند بن سلمان در ماجرای قتل خاشقچی در دنیا رسوا شد چراکه برخلاف رویه برخی از مقامات و روسای جمهور گذشته آمریکا که این کشور را مظهر دفاع و خواستگاه حقوق بشر می دانستند ثابت کرد که آمریکا نه تنها حقوق بشر برایش مهم نیست بلکه تنها براساس منافع خود گام برمی دارد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: امیدوارم نهادهای بین المللی چون سازمان ملل در راستای مقابله با اقدام سعودی ها در قتل یک روزنامه نگار وارد عمل شوند و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تاکید کرد: برای بنده جای تعجب دارد که چرا آمریکایی ها و رئیس جمهور این کشور که برای کوچکترین رخداد در ایران اظهارنظر می کند امروز لبانش را دوخته تا شاید خلاف منفعت سعودی ها سخن نگوید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ماجرای خاشقچی رویکرد دولت آمریکا در برخورد با کشورهای جهان براساس منفعت طلبی نه قانون را ثابت کرد و رسوایی بزرگی برای ترامپ و بن سلمان رقم زد.