به گزارش پارس به نقل از کیهان، روز گذشته محمدعلی نجفی از اعضای حزب کارگزاران اعلام کرد تلاشهایی برای ائتلاف با آقایان عارف و روحانی داشته ایم و این دو بزرگوار ائتلاف را پذیرفته اند. به گفته وی قرار است نتیجه این رایزنی به زودی اعلام شود. همزمان حسن دهباشی سازنده فیلم تبلیغاتی حسن روحانی از قطعی شدن حمایت هاشمی نسبت به حسن روحانی خبر داد. او دیروز در صفحه شخصی خود نوشت: قرار است خورشید که بالا آمد برویم نزد آقای هاشمی و ایشان در برابر دوربین دومین مستند ما از کاندیداتوری رفیقمان که در اصل رفیق شفیق و همفکر چهل ساله خودش است، اعلام حمایت کند. آنچنان که یک وجب روغن نباتی و… اینها!


پیش از این نیز در اولین مراسم اعلام نامزدی حسن روحانی، یاسر و مهدی هاشمی حضور به هم رسانده بودند.
اما در دیگر سو برخی اصلاح طلبان بر لزوم حمایت از عارف تأکید دارند. به همین دلیل گروهی از اعضای جبهه اصلاح طلبان با عارف ملاقات کردند. به گزارش ایسنا، عارف در ملاقات با این طیف با اشاره به برخی بی اخلاقی های انتخاباتی خاطرنشان کرد: بسیاری پیش از این که آقای هاشمی ثبت نام کنند، ستادهایشان را فعال کرده بودند، اما ما تا زمان رد صلاحیت ایشان، هیچ فعالیت ستادی انجام ندادیم؛ چرا که منش ما اخلاقی است.
در این نشست محمدجواد حق شناس به نمایندگی از جبهه اصلاح طلبان به بیان دیدگاه های این گروه پرداخت و با تاکید بر حمایت این جریان از محمدرضا عارف خاطرنشان کرد: ما شما را نامزد اصلاح طلبان می دانیم.
گفته می شود شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دنبال برگزاری جلسه ای با حسن روحانی است و این در حالی است که طبق برخی اخبار- از جمله سایت پایگاه جامع انتخاباتی ایران- شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با قاطعیت آرا از عارف حمایت کرده است.


سید هادی خامنه ای از اعضای مجمع روحانیون و دبیر گروه موسوم به مجمع نیروهای خط امام (ره) اخیرا در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی عارف در چناران گفته بود: اصلاحات در این دوره از انتخابات یک کاندیدا دارد، نماینده تمام اصلاح طلبان عارف است، خود حسن روحانی نیز بارها گفته که اصلاح طلب نیست و مستقل به میدان آمده است.
وی با اشاره به این نکته که در جبهه اصلاح طلبان هیچ فرد و یا گروهی مجبور به کاری نیست افزود: اصلاح طلبان نباید فعالیت خود را منوط به اظهارنظر خاتمی کنند، شورای جبهه هماهنگی اصلاح طلبان کشور حامی عارف هستند.


عارف نیز طی روزهای گذشته چندبار در جمع خبرنگاران در مشهد و کرمانشاه اعلام کرده « تا روز آخر در انتخابات می مانم و به نفع هیچ کس کنار نمی روم» و « من آقای روحانی را اصلاح طلب نمی دانم» .
قائم مقام ستاد جوانان و دانشگاهی عارف در خراسان رضوی نیز گفت: عارف در بهترین شرایط ۱۵ میلیون و در بدترین شرایط ۵ میلیون رأی دارد.


به گزارش مهر، مصطفی توفیقی در نشست جوانان اصلاح طلب ستاد عارف اظهار کرد: به احتمال زیاد روحانی تا یکشنبه هفته آینده به نفع عارف کنار می کشد.


وی با بیان این مطلب که روحانی خود را اصولگرای متعادل معرفی می کند، ادامه داد: حتی اگر روحانی کنار نکشد با موج اعتراضات رو به رو خواهد شد و از ردیف اصلاح طلبان خارج می شود.