به گزارش پارس نیوز، 

یحیی کمالی پور در خصوص نتایج پشت پرده سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی و ترکیه برای رسیدگی به پرونده خاشقجی ، گفت: این اقدام آمریکایی ها سبب شد عربستان به قتل روزنامه نگار منتقد آل سود در کنسولگری این کشور اعتراف کند اما به هیچ کدام از ابهامات پاسخی داده نشود.

سیاست تطهیر چهره عربستان دردستور کار آمریکا قرار دارد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع با هماهنگی صورت گرفته بین آمریکا و عربستان، سیاست تطهیر چهره این کشوردر افکار عمومی دردستور کار قرار گرفت لذا مشاهده می شود که رسانه های این کشور اعلام کنند پادشاه سعودی بدون اینکه ولیعهد را مقصر این جنایت معرفی کند، افسران سازمان اطلاعات این کشور را برکنار کرد.

ابهام در مواجه با قتل خاشقجی/از ابراز بی اطلاعی تا اعتراف مسئولان سعودی

وی با اشاره به اینکه دادستان سعودی اعلام کرده که درگیری ساده ای بین روزنامه نگار منتقد آل سعود و افراد حاضر در کنسولگری این کشور رخ داده و سبب مرگ وی شده است، ادامه داد: این مهم در حالیست که که مقامات سعودی ابتدا وقوع این جنایت را انکار می کردند اما پس از اقدامات وزیر خارجه آمریکا و تلاش های صورت گرفته توسط وی قتل خاشقجی را پذیرفتند.

حق سکوت سعودی به ترامپ نتیجه داد

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه باید یادآور شد مقامات ترکیه از عدم همکاری سعودی برای به نتیجه رسیدن پرونده روزنامه نگار عربستانی انتقاد کردند، تصریح کرد: همچنین نباید فراموش کرد که ترامپ در مواجه با این اقدام عربستان را تهدید به مجازات کرد و سپس با اعزام فرستاده ای به این کشور زمینه دریافت حق سکوت را فراهم کرد.

یک بام و دوهوای حقوق بشر آمریکایی

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس مشاهده می شود که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد توضیحات عربستان درباره مرگ روزنامه نگار مخالف آل سعود را باور دارد و نخستین گام عربستان خوب بوده است که بیانگر دریافت هزینه هایش از سوی این کشور است.