به گزارش پارس به نقل از فارس، همایش انتخاباتی حامیان حسن روحانی که عصر امروز در سالن افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار شد، حاشیه هایی داشت که در پی آمده است

*همایش انتخاباتی حامیان روحانی ساعت ۱۷ آغاز شد اما تیم حفاظتی این کاندیدا با اعلام اینکه خبرنگاران باید ساعت ۱۶: ۳۰ در ورزشگاه حاضر می شدند مانع ورود آنها به سالن شدند.

البته پس از حل این مشکل توسط مسئولان رسانه ای روحانی خبرنگاران با نیم ساعت تأخیر توانستند وارد سالن شوند.

*« خانم ها لطفاً از درب پائین وارد سالن شوند» ؛ این جمله انتظامات مراسم خطاب به حامیان روحانی در بدو ورود به ورزشگاه بود که نشان گر جدا بودن محل استقرار زنان و مردان در سالن و برای رعایت حال بانوان بود.

*مسئولان برگزاری همایش هنگام ورود حامیان روحانی به سالن به آنها تصاویر روحانی و همچنین کلاه هایی تبلیغاتی و همچنین مچ بندهایی به رنگ بنفش اهداء کردند.

*مجری برنامه رضا رشیدپور از مجریان سابق تلویزیون بود که برای اعلام حمایت از روحانی خطاب به حاضران گفت: روحانی عاشق ایران و دلش در گرو فرهنگ و تمدن و ایران و ایرانی است؛ باید یاریش کنیم.

مجری برنامه در همان بدو همایش از حاضران خواست که فقط شعارهایی را سر دهند که از تریبون مطرح می شود و از هرگونه شعارهای خارج از ضابطه پرهیز کنند.

علی رغم این توصیه برخی حضار اقدام به سر دادن شعارهای تند کردند که بلافاصله با واکنش مسئولان برگزاری مراسم مواجه شده و مجبور به سکوت شدند.

*در این همایش سید عبدالحسین مختاباد پس از اعلام حمایت از روحانی به اجرای چند تصنیف از جمله سرود ای ایران و یار دبستانی من پرداخت.

*پس از اجرای موسیقی توسط مختاباد خانم سیده فاطمه مقیمی به نمایندگی از بانوان حامی روحانی به طرح مطالبات زنان از این کاندیدا پرداخت.

*ساعت ۱۸ را نشان می دهد که روحانی همراه با محمدرضا نعمت زاده و اکبر ترکان رئیس و قائم مقام ستاد انتخاباتی خود و همچنین محمود واعظی از اعضای ستادش وارد سالن شد.

*غیبت برخی افراد مانند فرزندان هاشمی رفسنجانی و علی یونسی که در همایش های قبلی روحانی حضور داشتند در این همایش محسوس بود.

*روحانی پس از حضور در جایگاه به درخواست رشیدپور که با شعار « روحانی کلید را رو کن دنیا را زیر و رو کن» کتابچه برنامه انتخاباتی خود را که بر آن نقش کلید حک شده بود سر دست بلند کرد و با دست دیگر نیز کلیدی طلایی رنگ به حاضران نشان داد.

*قبل و بعد از سخنرانی روحانی و حتی در خلال سخنرانی وی حاضران یک صدا شعار « عارف زنده باد، روحانی پاینده باد» و همچنین « عارف، روحانی، ائتلاف، ائتلاف» سر دادند.

اگرچه مجری برنامه در واکنش به این شعار ادعا کرد آقای روحانی امروز خبرهای خوشی در خصوص ائتلاف خواهد داد اما وی هیچ اشاره ای در سخنانش به این موضوع نکرد.

*روحانی در پایان سخنان خود از هواداران خود خواست که به صورت آرام از ورزشگاه خارج شوند و با پلیس در ایجاد نظم و امنیت همکاری کنند.

اگرچه اکثریت حاضران در همایش به این توصیه عمل کرده و آرام محوطه را ترک کردند اما برخی افراد نیز تجمعات پراکنده ای در اطراف شیرودی و میدان هفت تیر داشتند.

*در همایش امروز حامیان روحانی پوسترهایی از تصویر وی در کنار اکبر هاشمی رفسنجانی توزیع شد که در آن برای اولین بار نظر حمایتی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از روحانی به عنوان یکی از هشت نامزد انتخابات یازدهم اعلام شده بود.

البته برخی نیز فرصت را غنیمت دانسته و در بیرون و داخل محوطه ورزشگاه اقدام به پخش تراکت ها و تصاویر تبلیغاتی برخی کاندیداهای شورای شهر کردند که به نظر می رسید میزان آنها بیشتر از اندازه پوسترهای تبلیغاتی روحانی بود.

*در برگزاری همایش نیروهایی نیز در برقراری نظم داخل ورزشگاه بسیار تلاش کردند که به صورت پر رنگ در جای جای محوطه ورزشگاه از درب ورودی تا سالن اصلی مستقر بودند و حقیقتاً جا دارد از آنها نیز یادی شود؛ کسانی که بر روی لباس آنها عبارت « حفاظت فیزیکی وزارت ورزش و جوانان» حک شده بود.