به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدنبی حبیبی عصر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران این استان اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی با توجه به اصول اولیه و پیشینه ای که دارد همواره در معادلات سیاسی کشور تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به تدابیر حزب موتلفه اسلامی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: این حزب از سال گذشته فعالیت های تبلیغاتی خود را آغاز کرد و در این رابطه با بررسی وضعیت موجود تدابیر لازم را اندیشید.

حبیبی به مذاکرات این حزب با جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخاب گزینه نهایی در انتخابات اشاره کرد و گفت: پس از بررسی های لازم به این نتیجه رسیدیم که اگر محوریت اثرگذار روحانیت به میدان انتخابات وارد شود از تعدد اصولگرایان جلوگیری می‎ شود و می‎ توان به نتیجه بهتری دست پیدا کرد.

دبیرکل موتلفه اسلامی ادامه داد: برهمین اساس پیشنهاد ما به جامعه مدرسین و جامعه روحانیت این بود که این محوریت را برعهده بگیرند.

حبیبی با اشاره به شکل گیری ائتلاف پنج نفره، اظهار کرد: در حالی که ائتلاف پنج نفره به دنبال این پیگیری ها تشکیل شد اما به نتیجه نرسید و ما در نهایت ولایتی را به عنوان گزینه نهایی خود انتخاب کردیم.

وی، تدین و دین داری را مهمترین ویژگی ولایتی برشمرد و گفت: ولایتی فردی است که در طول این سال ها امتحان خود را پس داده و در دین داری او شکی نداریم.

رئیس تشکیلات استانی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: ولایتی به معنای واقعی ثابت کرده به ولایت فقیه اعتقاد دارد و در زمانی که مسئولیت وزارت خارجه را برعهده داشت به نحو شایسته ای آن را انجام داد و از ایجاد تنش های بی‎ دلیل جلوگیری کرد.

حبیبی تصریح کرد: همچنین ولایتی توان کار کردن با سلیقه های مختلف و البته معتقد به نظام را نیز دارد.

وی با بیان اینکه ولایتی به تولید مردمی اعتقاد دارد، اظهار کرد: ولایتی دو محور تولید و مردمی بودن آن را وجهه همت خود قرار داده و در این راستا به اصل ۴۴ قانون اساسی استناد می‎ کند.

حبیبی در ادامه با اشاره به رد صلاحیت شدن هاشمی، گفت: هاشمی در این عرصه امتحان خود را به خوبی پس داد و با برخوردی عقلانی از ایجاد جنجال ها جلوگیری کرد.

دبیرکل موتلفه اسلامی با بیان اینکه ائتلاف ۱+۲ دیگر وجود خارجی ندارد، افزود: این ائتلاف ادامه پیدا نمی کند مگر اینکه اگر با ائتلاف اصلاح طلبان روبرو شویم ممکن است آرایش سیاسی نامزدهای اصولگرا هم تغییر کند.

حبیبی با قدردانی از صدا و سیمای کشور، خاطرنشان کرد: مناظره ها و برنامه های تبلیغاتی کاندیداها در تلوزیون سبب شد تا از خرج تراشی ها جلوگیری شود.