به گزارش پارس نیوز، 

از روزنامه روز پنجشنبه افزود: تحقیقات پلیس ترکیه در مورد قضیه ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در تنگنا و بر سر یک دو راهی دشوار قرار داده است. ترامپ از یک سو وعده داده است در صورت اثبات دست داشتن سعودی ها در قتل 'جمال خاشقچی'، ریاض با مجازات شدیدی روبرو خواهد شد و در همین حال تصریح کرده است نتیجه تحقیقات پیرامون قتل روزنامه نگار عربستانی به هیچ وجه بر روند مبادلات تجاری میان دو کشور تأثیرگذار نخواهد بود. 

این روزنامه نوشت: ترامپ از بدو روی کار آمدنش بر مشارکت عربستان در سیاست های ضد ایرانی آمریکا حساب باز کرده و امیدوار بود توافقی قوی با پادشاهی سعودی، ائتلافی از کشورهای عربی برای منزوی کردن ایران را پایه گذاری کند. ولی بخش اعظم این مانور با شکست مواجه شده است. 

روزنامه مزبور ادامه داد، همچنین دوستی با سعودی ها واشنگتن را مکرراً در وضعیت معذب کننده ای قرار داده است، برای مثال زمانی که ترامپ ناچار شد بر ددمنشی عربستان در تنگ کردن عرصه بر قطر و متعاقباً در جنگ خونبار یمن سرپوش گذاشته و یا حداقل در برابر آن سکوت اختیار کند. 

ایل مساجرو افزود: حسن روحانی رئیس جمهور ایران و سپاه پاسداران از یک سو در بحران سوریه ایفای نقش کرده و عنوان میانجیگران صلح در جنگ داخلی این کشور را بدست آورده اند و از سوی دیگر در دولت ناپایدار عراق، اکنون نفوذ زیادی کسب کرده اند. 

این روزنامه نوشت: البته تاکنون هیچ یک از این مخمصه های دیپلماتیک اتحاد میان واشنگتن و ریاض را تحت شعاع قرار نداده و دشوار می توان تصور کرد که یک قتل سیاسی، هر قدر هم که مهم و با بازتاب وسیع همراه باشد، بتواند آنرا مخدوش کند و دقیقاً به همین دلیل است که دو تن از کارشناسان برجسته سازمان ملل همچون 'دیوید کای' (در زمینه آزادی بیان و عقیده) و 'انگس کالاماد' (در رسیدگی به کشتارهای بدون محاکمه) به دلیل عدم اعتماد به منافع به هم گره خورده ترامپ و محمد بن سلمان و مذاکرات میان مایک پمپئو و رجب طیب اردوغان، مصرانه خواستار تحقیقاتی مستقل پیرامون قضیه قتل جمال خاشقجی شده اند.