به گزارش پارس به نقل از مهر، کامران دانشجو ظهر شنبه در ادامه سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه در مراسمی که به مناسبت رونمایی از ۳ داروی تولید شده توسط محققان این دانشگاه با اشاره به انتقادهای صورت گرفته توسط کاندیداهای ریاست جمهوری به دولت دهم گفت: طی دو هفته اخیر کاندیداهای ریاست جمهوری تا توانستند به دولت تاختند و هر چه دلشان خواست گفتند و در واقع صداقت را فدای همه چیز کردند.

وی افزود: برخی از کاندیداها در مناظرات برگزار شده همه دستاوردهای انقلاب را اعم از سیاست داخلی، خارجی، مسائل اجتماعی، اقتصادی و… را زیر سوال برده و آن را صفر کردند که عین بی انصافی است.

منزلت کنونی ایران و نظام از کجا آمده؟

دانشجو ادامه داد: اگر تمام نظرات کاندیداها صحت داشته باشد که نبوده این سوال مطرح می شود که منزلت و جایگاه والا ایران و نظام از کجا آمده است؟

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در شرایط کنونی که چنین نظراتی از سوی این افراد مطرح می شود برای ما نیز سوالاتی مطرح است.

وی افزود: سوال من از این افراد که دم از فرهنگ می زنند این است که این افرادی که دم از فرهنگ می زنند، به ما توضیح دهند که وزیر فرهنگ هشت سال پیش الان کجا است و در چه شرایطی به سر می برد.

ریشه کنی فقر در زمان کوتاه ممکن نیست

دانشجو افزود: هم اکنون همه می خواهند خود را منجی ایران نشان دهند و شعارهایی نظیر ریشه کنی فقر در مدتی کوتاه را ارائه می دهند، در واقع بنده معتقدم که چنین اتفاقی در مدت کوتاه ممکن نیست و این افرادی که در کار اجرا سابقه دارند چرا چنین سخنانی را بیان می کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برخی سخنان مردم را نسبت به نظام بدبین می کند، گفت: این کاندیداها هر جا که می خواهند می روند و هر حرفی را به زبان می آوردند و مدعی این بوده اند که نمی گذارند ما حرف بزنیم و این تنها باعث بدبینی مردم نسبت به نظام می شود.

توهین بزرگی به ملت ایران

دانشجو تصریح کرد: همین افرادی که دم از ارتقا معیشت مردم می زنند هشت سال پیش می گفتند که" ما اگر مرگ موش هم به مردم بدهیم، مردم برای خرید آن صف می شکند" که توهین بزرگی به ملت ایران بود و هم اکنون می خواهند با این شعارها مردم را به سمت خود بکشند.

وی به ایجاد تنش و به چالش کشیدن فضای دانشگاه و وزارت علوم توسط دو تن از کاندیداها اشاره کرد و گفت: اینها می گویند فضای دانشگاه ها بسته است و من با ارائه مستندات این گفته ها را تکذیب کرده و خدمات این هشت سال را بازگو می کنم.

دانشگاه هم اکنون به مسیری که باید می بود برگشته است

وی افزود: در طی سال های ۵۷ تا کنون بیش از ۱۵۷ هزار سند علی و مقاله در پایگاه استنادی ISI منتشر شده که ۱۵۰ هزار مورد آن در طی هشت سال اخیر بوده و این به معنای رشد چند برابری علم در این مدت است.

وی تصریح کرد: در واقع بیش از ۸۵ درصد این مقالات مربوط به ۸ سال اخیر بوده و تنها ۱۵ درصد در سال های قبل از آن تولید شده است.

دانشجو، تعداد مقالات منتشر شده ایرانی در پایگاه استنادی اسکوپوس از ابتدای انقلاب تاکنون را بیش از ۲۱۶ هزار سند علمی عنوان کرد و گفت: ۱۹۲ هزار مورد از این مقالات نیز مربوط به هشت سال اخیر بوده و ۱۴۰ هزار مورد آن مربوط به ۴ سال اخیر است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در صورتی که فضای دانشگاه ها خفقان آور و بسته بود آیا امکان بروز چنین موفقیت های علمی ای فراهم می شد و چنین تولیدی می داشت؟ !

وی افزود: دانشگاه هم اکنون به مسیری که باید می بود برگشته است.

فعالیت ۲۳۴تشکل سیاسی طی هشت سال اخیر در دانشگاه ها

دانشجو تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا سال ۸۴ حدود ۱۶۲ مورد تشکل سیاسی در دانشگاه های کشور به وجود آمده که این رقم هم اکنون به ۲۳۴ تشکل ارتقا یافته است.

وی تعداد کانون های فرهنگی دانشگاه ها را از ابتدای انقلاب تا سال ۸۴ حدود ۴۹۵ مورد اعلام کرد و گفت: هم چنین تعداد این کانون ها ارتقا یافته و به سه هزار و ۲۱۵ مورد رسیده است و این رشدی ۵ و نیم برابری را نشان می دهد.

دانشجو گفت: هم چنین تعداد انجمن های علمی دانشجویی از ابتدای انقلاب تا سال ۸۴ رقمی معادل ۸۰۰ مورد بوده که هم اکنون به ۶ هزار و ۶۲۴ رسیده و این رشد شش برابری این تعداد انجمن های علمی را در هشت سال اخیر نشان می دهد.

وی افزود: هم چنین ازابتدای انقلاب تا سال ۸۴ تنها دو هزا رو ۵۰۰ نشریه دانشجویی منتشر می شد که این رقم در هشت سال اخیر به ۵ هزار و ۶۶۶ نشریه رسیده که بیش از ۲۷ سال گذشته است.

هو و سوت کشیدن و آتش زدن نشاط نیست

دانشجو، با اشاره به برگزاری نشست های کاندیداها در دانشگاه ها گفت: تاکنون یک هزار و ۸۰۰ نشست انتخاباتی در سطح دانشگاه های کشور برگزار شده که بیش از هزار مورد آن در دانشگاه های دولتی بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخی از کاندیداها، هو کشیدن، سوت زدن و آتش زدن عکس ها در دانشگاه را نشاط دانشگاهی می دانند اما ما این چیزها را نشاط ندانسته بلکه نشاط دانشگاهی را در رشد علمی دانشگاه ها می بینیم.

وی در بخش دیگر سخنانش در مورد انتقادهایی که به بحث بازنشستگی اعضای هیات علمی وارد شد، گفت: در این هشت سال تعداد بازنشستگان به اندازه تعداد بازنشستگان پیش از آن نبوده و این در حالی است که در این مدت ۱۷ هزار عضور هیات علمی جدید استخدام شده و نشان از این دارد که ما تنگ نظری ها را کنار گذاشته ایم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: یکی از کاندیداها در خصوص عدم تخصیص فرصت های مطالعاتی در طی این هشت سال گفته بود که باید به او بگوییم در این هشت سال و با وجود تحریم های اعمال شده بیش از ۹ هزار فرصت مطالعاتی برای دانشجویان ایجاد شده و رشدی ۴ برابری را نشان می دهد که قابل توجه است.

ما ستاره دار شدن دانشجو را برداشتیم

دانشجو در بخش دیگر با اشاره به بحث دانشجویان ستاره دار و مطرح شدن شدن آن از سوی برخی از کاندیداها گفت: چرا برخی از کاندیداها خود را به بیراهه می زنند، بحث دانشجویان ستاره دار که مربوط به دولت اصلاحات است را چرا به ما ما نسبت می دهند، این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و ما آن را برداشتیم.

وی در خصوص برگزاری امتحانات پیش از موعد و نظرات برخی از کاندیاها در این مورد گفت: برخی از کاندیداها می گویند که در این فصل انتخابات، دانشگاه ها را تعطیل کرده اند و یا امتحان گذاشته اند، در حالی که ما فقط گفته ایم اگر امتحانی از تاریخ ۲۰ خرداد تا دو تیر وجود دارد آن را به بعد از دوم تیر بگذارید که دانشجویان بتوانند برای ایجاد شور انتخاباتی در ستادها فعالیت داشته باشند.

دانشجو افزود: همچنین ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان در روز ۲۴ خرداد و رای گیری پای صندوق های رای فعالیت می کنند.

تولید علم در ایران ۱۳ برابر جهان است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: هم اکنون متوسط تولید علم ایران ۱۱ تا ۱۳ برابر متوسط تولید علم در جهان بوده که مانع از زدن هر گونه انگی به دانشگاه ها و آموزش عالی کشور است.