به گزارش پارس به نقل از فارس، غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران با عدنان منصور وزیر خارجه لبنان ملاقات و ضمن تسلیم پیام علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص سالروز عید مقاومت و آزادسازی سرزمین های اشغال شده لبنان و دعوت از عدنان منصور برای سفر به ایران، در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

عدنان منصور وزیر خارجه لبنان ضمن تشکر از پیام مذکور و ابلاغ سلام به صالحی، آمادگی خود را جهت انجام این سفر در نزدیک ترین زمان ممکن اعلام کرد و با اشاره به جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اظهار داشت: بدون شک نقش بارز جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات کشورهای منطقه بر کسی پوشیده نیست.

وزیر خارجه لبنان شرایط منطقه را بسیار حساس دانست و با اشاره به تحولات سوریه گفت: جنگ های صلیبی با شعار دین آغاز شد اما بانیان آن اهداف سیاسی خود را دنبال می کردند. اکنون عده ای تلاش دارند فضا را برای درگیری های اسلامی با شعارهای سیاسی فراهم کنند. آنها به دنبال ایجاد فتنه مذهبی هستند و با شعارهای فریبنده ای همچون دموکراسی، افرادی را از دورترین نقاط دنیا به کشورهای منطقه کشانده و وارد درگیری های مذهبی می کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح آخرین تحولات منطقه، به موفقیت های به دست آمده توسط دولت سوریه در شهر القصیر اشاره کرد و اظهار داشت: حضور گسترده اتباع بیگانه در بین گروه های مسلحی که علیه نظام سوریه می جنگیدند، بهترین گواه بر وجود توطئه ای است که توسط رژیم صهیونیستی برای ایجاد فتنه ای منطقه ای طراحی شده است.

لازم به ذکر است پیام صالحی خطاب به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به مناسبت سیزدهمین سالروز عید مقاومت و آزادسازی سرزمین های اشغال شده لبنان پیش از این توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران تسلیم وی شد.