به گزارش پارس نیوز- ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به رواج شایعاتی درباره فرار قالیباف از کشور و اختلاس میلیاردها دلار توسط وی و فرزندانش در رسانه ها و شبکه های اجتماعی معاند، گفت:آقای قالیباف علاوه بر پیشنهاداتی که در مسائل اقتصادی به سران قوا داشتند، درباره مسائل اقتصادی کشور نیز اظهارنظر می‌کنند و این مسئله را بیان می‌کنند که مسئولان کشور در رابطه با مسائل اقتصادی کوتاهی می‌کنند. طبیعی است‌ که کسانی ‌که ادعای طرفداری از دولت را دارند و در داخل یا خارج از کشور حضور دارند، برای اینکه این صدا را خاموش کنند و در افکار عمومی مردم شخصیت ایشان را تخریب کنند، سعی در نشان دادن شخصیت ایشان در هاله‌ای از ابهام خراب و اختلاس می‌کنند تا سخنان دکتر قالیباف در مردم رواج و نفوذ پیدا نکند. درواقع با این کارها دست به ترور شخصیتی ایشان می‌زنند.

این فعال سیاسی گفت: از سویی دیگر قالیباف یکی‌ از چهره‌های بسیار موثر و پرتوان کاری در کشور هستند و حال این شایعات را می‌سازند تا چهره ایشان را بین مردم تخریب کنند تا این امکان برای ایشان نباشد که در آینده در اداره کشور نقشی داشته باشند. ما الان می‌بینیم‌که ایشان از منتقدین دولت هستند و توان اجرایی بالایی دارند و این توانایی هم از 30 سال گذشته و اززمان جنگ تا امروز  و درعرصه خدمت در نیروی انتظامی و شهرداری تهران بوده است. از این‌سو سعی می‌شود تا ایشان را ترور شخصیتی کنند.

ایمانی در ادامه گفت: از دلایل این کار نیز می‌تواند حضور ایشان در جریان اصول‌گرایی و یا حضور در انتخابات اینده کشور باشد. به‌هرحال ایشان در آینده مسئولیتی برعهده خواهند گرفت و از توان اجرایی ایشان قاعدتاً استفاده خواهد شد و چون ایشان باتوجه به تجربیات طولانی که در اداره امور اجرایی کشور دارند و صاحب‌نظر هستند، از گزینه‌های مطرح درمیان افراد منتقد دولت هستند. طبعاً دراین شرایط گروه رقیب هم سعی می‌کند تا ایشان را تخریب نماید و این واقعیتی است‌که باید به آن اذعان نمود.

ایمانی در پایان گفت: ما بعضاً شاهد نوعی همگرایی واحد از سوی برخی جریانات داخلی و خارجی هستیم که ناگهان همه آنها به یک نهاد یا فرد حمله می‌کنند که مسلما این مسئله تصادفی نیست. ممکن است که دراین بین منافع شخصی نباشد ولی قطعا منافع سیاسی مشترک درمیان است. قطعاً جریانات تبلیغاتی خارجی باتوجه به روش فکری آقای قالیباف با او موافق نیستند و در داخل کشور نیز برخی جریانات همینطور هستند که اگر این نبود باید از ایشان و توان ایشان بعداز اتمام دوره شهرداری تهران استفاده می‌کردند و درسطوح مختلف کمک می‌گرفتند که البته اینطور نبود.