به گزارش پارس نیوز، 

محورهای این نشست علمی؛ رسالت اساسی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، پژوهش در زمینه معارف انقلاب اسلامی، چالش‌ها و مسائل حال و آینده انقلاب اسلامی و نیز تبیین اندیشه، سیره و الگوی حاکمیت ولایت مطلقه فقیه، به‌ویژه در دوران ولایت حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای است.

برای تحقق این امر، کارگروه‌های پژوهشی موسسه به‌عنوان محملی برای بهره‌گیری از ظرفیت علمی نخبگان و اندیشمندان در رشته‌های مختلف علمی، در کنار بهره‌گیری از قالب‌های مختلف، سلسله نشست‌های تخصصی را با حضور کارشناسان و متخصصین حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

شکل‌گیری محفل علمی به‌منظور هم‌اندیشی، بحث و تبادل‌نظر نخبگان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف علمی پیرامون اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایجاد کنش علمی پویا میان دیدگاه‌های موافق و مخالف در گفتمان انقلاب اسلامی به‌منظور کشف مسائل و چالش‌های نظری و عملی فراروی این گفتمان در نیل به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و نیز ارائه نتایج پژوهش‌های علمی کارگروه‌ها به صاحب‌نظران به‌منظور بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نقادی‌های متخصصین امر جهت غنی‌سازی طرح‌ها و تحقیقات پژوهشی و هم‌اندیشی در خصوص شیوه‌های کاربست نتایج طرح‌های پژوهشی موسسه، از اهداف اصلی برگزاری نشست‌های تخصصی کارگروه‌های پژوهشی موسسه انقلاب اسلامی است.

نشست‌های علمی کارگروه‌های شورای پژوهش موسسه انقلاب اسلامی، محفلی علمی و تخصصی است برای تبیین، تولید محتوای علمی و ترویج موضوعات حائز اولویت پژوهشی در هر کارگروه. هر نشست علمی با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران در حوزه علمی خاصی به‌منظور ارائه دیدگاه‌ها، ارائه نتایج پژوهش‌های علمی، نقادی، بحث و تبادل‌نظر درباره آن برگزار می‌شود.

مخاطبان نشست‌های علمی کارگروه‌ها نیز نخبگان و‌ صاحب‌نظران علمی، پژوهش‌گران، استادان حوزه، دانشگاه، طلاب و دانشجویان و نیز فعالان تشکل‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه نابودی اسرائیل در ۲۵ سال آینده نشسته «فروپاشی اسرائیل: چرا و چگونه؟» با حضور صاحب‌نظران؛ محمدباقر خرمشاد، مجید صفاتاج،  بنی علی،  علی عبدی، میثم عرب‌سرخی و مجید تخت رونده، با محورهای ذیل برگزار خواهد شد.

«تأملی بر فروپاشی اسرائیل از درون، بررسی تضادهای فرهنگی و سیاسی جامعه اسرائیل»

 

 «بررسی گزارش‌های موساد در خصوص نابودی اسرائیل»

 «شکاف‌های اجتماعی و گسل‌های اقتصادی اسرائیل زمینه‌ساز فروپاشی از درون»

 «بررسی نقاط ضعف اطلاعاتی، اجتماعی، دینی و سیاسی اسرائیل»

 «تأثیر نگاه اجتماعی و اختلافات احزاب در زوال رژیم صهیونیستی»

 «نگرانی داخلی از ادامه حیات اسرائیل از منظر تحلیلگران اسرائیلی»