محمد جواد آرئین منش"عضو ارشد حزب موتلفه" در گفتگو با«پارس»، به انتقاد از عملکرد دو جریان سیاسی پرداخت و با بابیان اینکه کارنامه کنونی کشور حاصل عملکرد دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب است، گفت: آنها نتوانسته اند در 40 سال گذشته کارنامه درخشان و قابل قبولی از خود به مردم ارائه کنند.

وی افزود: میزان نارضایتی های مردم فراتر از ان است که به دو جریان موجود کشور اعتماد داشته باشند بنابراین ما در حال حاضر نیازمند آب زلال، روح تازه و جریان جدید در پیکیره جامعه هستیم تا اشتباهات گذشته احسا و شناسایی شود و افرادی اداره امور را در دست گیرند که کارنامه غیرقابل از خودشان ارائه نکرده باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا بر نقش آفرینی جریان نو گرا در عرصه سیاسی کشور تاکید کرد و اظهارداشت: در این فضاء به جریان «نو گرا» متکی بر ظرفیت های مغفول مانده قانون اساسی نیاز داریم تا بتواند کشور را از بحران نجات دهد، ما امروز با بحران های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مواجه هستیم و مردم هم از هر دو جریان سیاسی جریح دار شده اند.

آرئین منش گفت: دو جریان سیاسی باید به آسیب شناسی روی آورند و به ضعف های گذشته اعتراف کنند چرا که مردم عملکرد دو جریان سیاسی را تجریه و از شرایط موجود ناراضی هستند و دولتمردان را ناکارآمد می دانند.

وی با بیان اینکه ما نیازمند تحول اساسی در ساختارهای سیاسی و توجه خاص به جایگاه احزاب و آزادی های مدنی در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات احزاب دور هم جمع می شوند و یکسری شعارهای تحقق نیافته مطرح می کنند و در نهایت چند گزینه پیش روی مردم قرار می گیرد که مجبورا از میان گزینه ها به فرد یا فهرست رای دهند.

نماینده ادوار مجلس گفت: ما دموکراسی را به صورت ناقص پذیرفته ایم چرا که حضور در پای صندوق رای مستلزم وجود احزاب قوی و کارآمد است تا نقش رابط میان مردم و حاکمیت را ایفاء کنند.

آرئین منش با اشاره به اینکه مردم باید بدانند این احزاب چه کسانی هستند و هویتشان چیست؟، اظهارداشت: در آن صورت پس از انتخابات احزاب و رهبران آن مجموعه سیاسی باید پاسخگوی مردم باشند اما متاسفانه در حال حاضر چنین فرآیندی در بین احزاب وجود نداد بنابراین نیازمند تحول اساسی در بنیان های سیاسی و اجتماعی کشور هستیم.

وی بر برنامه محوری احزاب تاکید کرد و گفت: احزاب باید برمبنای برنامه با مردم سخن بگویند تا بدانند کدام برنامه پیش روی آنها قرار دارد و به برنامه رای دهند، اما این فرایند در کشور صورت نمی گیرد! وقتی نام گزینه ای به عنوان منتخب مردم از صندوق بیرون می آید همانند رئیس جمهور فعالی یا رئسای جمهور پیشین می گویند افتخارمان این است عضو هیچ گروه یا جریانی نیستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: اگر عضو هیچ گروه یا جریان نیستید پس چه افراد و تشکل هایی در انتخابات از شما حمایت کردند؟چه کسی باید پاسخگوی مردم باشد؛ جایگاه تحزب در کشور صفر است.

آرئین منش با بیان این مطلب" هنوز مفهوم اصولگرایی برای مردم روشن نشده است"، یادآور شد: پس از پیروزی احمدی نژاد در انتخابات گروه کثیری اعلام کردند او اصولگرا است و دولت او دولت اصولگرا محسوب می شود اما شخص احمدی نژاد واکنش نشان داد و گفت اصولگرا نیستم پس سوال پیش می آید اصول گرایی  چیست؟

وی گفت: باید با مردم صریح صحبت کرد از این رو بزرگترین آسیب کنونی روشن نبودن خطوط اصلی جریان های سیاسی است.

نماینده ادوار مجلس، تشکل هایی که به دنبال نو اصولگرایی هستند خطاب قرار داد و از آنها خواست پیرامون نو اصولگرایی بیشتر با مردم صحبت کنند تا آنها و حتی فعالان سیاسی جزئیات بیشتری از نو اصولگرایی قرار گیرند تا به خوبی مفهوم آن تبیین شود.