به گزارش پارس نیوز، 

 

حسینعلی حاجی‌دلیگانی با تأکید بر ضرورت توجه دولت به بازار نفت ایران به ویژه در ارتباط با کشورهای چین و هند، اظهار داشت: درخواست ما این است که رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه، هر چه سریع‌تر سفرای جدید ایران در چین و هند را منصوب کنند.

وی با انتقاد از طولانی شدن روند انتخاب سفیران ایران در کشورهای چین و هند گفت: علت کوتاهی دولت در این زمینه را متوجه نمی‌شویم! مگر قحط‍‌ الرجال است که مدتی طولانی در چین و هند به عنوان دو شریک مهم اقتصادی کشور سفیر نداریم؟ جای شگفتی است که این دولت حتی توانایی انتخاب هم ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به اعلام چین مبنی بر کاهش واردات نفت از آمریکا، یادآور شد: دولت ما باید از این فرصتی که پیش آمده کمال استفاده را ببرد و در این زمینه فعال‌تر عمل کند.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه ما با خام‌فروشی صرف مخالفیم چرا که عدم وابستگی به نفت و کاهش خام‌فروشی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: تولید و فروش فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی از طریق توسعه و افزایش ظرفیت پتروپالایشگاه‌های کشور، اقدامی مهم در بی‌اثر کردن تحریم خرید نفت است و نباید صرفا به دنبال خام‌فروشی باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه گاهی اوقات برخی ارکان دولت با کم‌کاری‌های خودشان که بعضا تعمدی است، اقداماتی انجام می‌دهند که منجر به از بین رفتن پویایی اقتصاد کشور می‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با بیان اینکه برخی از دولتمردان برای رسیدن به اهداف خود از هر امکانی استفاده می‌کنند، گفت: این دولتمردان تنها به دنبال تحقق خواسته‌های آمریکا هستند در حالی که خواسته‌های آمریکا حد مشخصی ندارد.

حاجی دلیگانی متذکر شد: در زمان تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT،  آقای ظریف مطرح کرد که عدم تصویب این لایحه بهانه‌های زیادی برای آمریکا به وجود می‌آورد؛ سوال ما این است که در صورت پیش آمدن مطالبات دیگر آمریکا چه باید کنیم؟ آیا می‌خواهیم به همه این مطالبات تن دهیم!؟ آقایان باید پاسخگوی این مسئله مهم باشند.