به گزارش پارس، ناصر سودانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر نامزد ریاست جمهوری قبل از هرچیز باید در جهت اثبات توانمندی خود برنامه ای کامل و جامع و نیز چشم اندازی روشن از کارها و اولویت هایش را ارائه دهد. همچنین بهره گیری از خرد جمعی و تعیین تیم همراه باید جزء برنامه های کاری کاندیدا های ریاست جمهوری باشد.

وی اضافه کرد: انتقاد از وضع موجود از سوی کاندیدا ها تا جایی درست است که اولا مبتنی بر واقعیت ها باشد و ثانیا اینکه آنها راه حل عملیاتی و راهبردی برای برون رفت از ضعف های موجود ارایه کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید کرد: کاندیدا ها در انتقادهایشان نقاط مثبت و کارهای بزرگ انجام شده را زیر سوال نبرند یا آنها را در نظر مردم کوچک جلوه ندهند. چرا که این رویکرد غیرمنصفانه، غیرعاقلانه و غیرعادلانه است.

سودانی اضافه کرد: متاسفانه برخی کاندیدا ها قبل از اثبات خود سعی در نفی دیگران دارند و از طریق پاگذاشتن روی نقاط مثبت حوزه های مختلف قد می افرازند که این به تعبیر من پا گذاشتن روی گل است و نمی تواند برای مردم مفید فایده باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: البته نقاط ضعف و مشکلات از سوی کاندیدا ها حتما باید بیان شود چرا که این امر اشراف آنها را مسائل مختلف به اثبات می رساند در حالیکه خروج از دایره واقعیت و انصاف از سوی کاندیدا ها نتیجه عکس می دهد.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبری با اشرافی که دارند رهنمودهای کاملا حکمت آمیز و سرشار از دوراندیشی و بصیرت را به کاندیداها داده اند و در کنار آن ملت را هم در تشخیص اصلح کمک کرده اند.

سودانی با تاکید بر لزوم منطبق بودن وعده های کاندیدا ها با اسناد بالادستی مثل چشم انداز ۲۰ ساله برنامه های توسعه، بودجه های سالانه و قوانین و مقررات کشور تاکید کرد: اگر کسی بخواهد خارج از دایره قوه مجریه وعده ای بدهد این خدشه دار کردن استقلال قوای دیگر است. لذا کاندیدا ها نباید در وعده هایشان به جای مجلس تصمیم بگیرند یا در سیاست خارجی نظراتی بدهند که براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی در حیطه کاری رهبری است.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه دادن وعده زمانی برای حل مشکلات کشور از سوی کاندیدا ها به دور از حکمت و عقلانیت است، گفت: ما دشمنان قسم خورده ای داریم که به صورت شبانه روزی با سازوکارهای مدون برای ما برنامه ریزی می کنند لذا رییس جمهور نمی تواند خیلی قاطعانه بگوید که فلان موضوع را در چه مدتی حل می کند بلکه این کار نوعی ساده انگاری و ارائه وعده های غیرقابل تحقق است که منجر به افزایش توقع مردم و گسترش بی اعتمادی می شود.