به گزارش پارس، عباس قائدرحمت در گفت وگو با ایسنا، در بیان شاخصه های کاندیدای ریاست جمهوری ولایت مداری را مهمترین شاخصه برای کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد و گفت: مردم در انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری باید به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری در خصوص معیارها و شاخص های کاندیدای اصلح ریاست جمهوری توجه داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود نکات مورد نظر در انتخاب کاندیداها را به مردم و رسانه ها اعلام کردند و شاخصه ها همان شاخصه های ایشان است که باید دقیقاً مورد توجه قرار گیرند.

این نماینده با یادآوری اینکه مهمترین شاخصه برای انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری ولایت مداری است و تعهد و التزام عملی به قانون اساسی و تخصص نیز از دیگر معیارها برای انتخاب کاندیدای اصلح است، اضافه کرد: کسی که قرار است در رأس امور و مدیریت اجرایی کشور قرار بگیرد باید کسی باشد که برای همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور برنامه داشته و تحلیل گر و دارای برنامه های مدون باشد.

قائدرحمت خاطرنشان کرد: اگر هر کس در هر مقام، جایگاه و مسئولیتی که دارد خود را موظف به انجام وظیفه بداند قطعاً کارها خوب پیش می رود و کشور به صورت موفق به اهداف خود خواهد رسید، در نظام مردم سالاری دینی که معتقدیم از همه نظام ها بهتر و برتر است اشکالی اگر هست از نظام و دین نیست، قطعاً از خود افراد است چرا که دین اسلام دین اکمل است، مردم دیگر کشورهای جهان باید از نظام جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرند.

وی یادآور شد: طبق اصل ۸۴ قانون اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی حق اظهار نظر در همه امور داخلی و خارجی مجلس را دارند، فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود باید ارتباط خوبی با تمام قوا داشته باشد و برنامه هایی را که نمایندگان برای برنامه پنج ساله دارند مد نظر قرار دهد.

قائدرحمت در ادامه به تلاش های دشمنان برای کمرنگ نشان دادن حضور مردم در پای صندوق های انتخابات ریاست جمهوری اشاره و کرد و گفت: شور انتخاباتی نباید کمتر از انتخابات گذشته باشد باید از همه طیف ها، گروه ها و دسته ها در چارچوب اخلاق و قانون جلو بیایند. دشمن در مناسبت های مختلف سعی می کند مردم را تحریک کند، مردم مانند راهپیمایی های دهه فجر و روز قدس به صحنه می آیند، در انتخابات ریاست جمهوری نیز تلاش دشمنان برای حضور کم رنگ مردم مانند همیشه نتیجه عکس می گیرد.

نماینده مردم دورود در مجلس اظهار کرد: مردم ما وقتی می بینند دشمنان چیزی را می خواهند برعکس خواسته آنها عمل می‎ کنند در طی دوران انقلاب شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات بوده ایم، شور انتخاباتی در انتخابات امسال نباید کمتر از انتخابات دوره های قبل باشد.

قائدرحمت اضافه کرد: امسال وضعیت ما در عرصه سیاسی دنیا وضعیت خاص و ویژه ای است، دشمن با تهدید و تحریم درصدد است نظام را در فشار قرار دهد و مردم را از نظام دلسرد کند هر چند مردم مشکلاتی را تحمل می کنند ولی حتماً حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که مدنظر مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان است را به ظهور خواهند رساند، باید تلاش کنیم اختلاف سلیقه ها ی سیاسی را در سایه تعامل و تحمل کنار بگذاریم.