به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در این بیانیه آمده است:

« در شرایطی قرار داریم که از یک سو در عرصه داخلی به دلیل سوء مدیریت و عدم تدبیر شاهد فقر روزافزون، تورم، گرانی و شرایط نابسامان اقتصادی و تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران، همچنین بحران های فرهنگی و اخلاقی و آسیب های نگران کننده اجتماعی و از همه مهم تر از دست رفتن سرمایه اجتماعی هستیم که زندگی خانواده های ایرانی از جهات مختلف در معرض تهدیدهای جدی قرار داره و از سویی دیگر فجایعی ضدبشری از کشتار مردم و ایجاد تضاد روزافزون بین شیعه و سنی و تشدید اختلافات قومی و تهدید یکپارچگی ملت ها گرفته تا تهاجمات نظامی به کشورهای خاورمیانه و به ویژه منطقه و کشورهای همجوار سرزمینمان رخ می دهد که موجب نگرانی و تاسف هر انسان آزادیخواهی است.

در چنین اوضاعی تقویت نگرش و رویکرد نظامی گری و بکارگیری سیاست های معطوف به تنش زایی در کشور منجر به انزوای هر چه بیشتر کشور عزیزمان ایران خواهد شد. همگان می دانند که سایه جنگ، خشونت، فقر، نابسامانی های اجتماعی و اخلاقی بیش از هر کس بر سر زنان و کودکان سنگینی می کند و زنان و کودکان در خط اول قربانیان این پدیده های شوم قرار دارند.

بدیهی است در چنین شرایطی هر اقدام نادرست و به دور از تدبیر و آینده نگری لطمات جبران ناپذیری بر پیکر نیمه جان کشور وارد خواهد کرد که در آینده موجب تاسف همگان خواهد شد.

همه شاهد بودیم که حضور فداکارانه آیت الله هاشمی رفسنجانی (رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام) در مقطع کوتاه چند روزه موجب شکل گیری موجی از امید و اعتماد و نشاط و سرزندگی در میان زنان و جوانان و اقشار مختلف مردم در شهرهای بزرگ و کوچک و حتی روستاها شد. حضور این پیر سیاست در عرصه انتخابات با کوله باری از تجربه و توانایی و تدبیر به شهادت دوست و دشمن می توانست کشور را از این بحران عبور داده و بخش بزرگی از مردم و سلایق سیاسی را پای صندوق رای آورده و در واقع حماسه ای سیاسی را رقم بزند که از منظر داخلی و بین المللی و برای آینده این سرزمین امری حیاتی و ضروری است. با نهایت تاسف چنین نشد و بار دیگر ملت ایران در کمال ناباوری از فرصتی تاریخی برای برون رفت از این وضعیت محروم شد.

ما زنان اصلاح طلب نه صرفا از منظر فعالان مدنی، بلکه به عنوان مادران و زنان دل نگرن این مرز بوم در آستانه انتخابات و انتخابات دیگر با هشدار اینکه کشور در شرایطی قرار دارد که مورد آزمون و خطایی مشابه هشت سال گذشته قرار گیرد و آستانه تحمل مردم نسبت به سال های گذشته به شدت پایین آمده است. بار دیگر در این فرصت باقیمانده بر نیاز ملک و مملکت به امید به آینده، اعتماد، عقلانیت و حرکت در مدار اعتدال و تدبیر تایید کرده و امید آن داریم حداقل این بار سرنوشت انتخابات به گونه ای رقم بخورد که بیش از این به شان و منزلت کشورمان عرصه های داخلی و منطقه ای و بین الملل لطمه وارد نشود و ایران عزیزمان به مرور به جایگاه رفیعی که شایسته ایرانی و ایران اسلامی است برگردد. »