به گزارش پارس ، فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی « راس بالت» ، " سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی بعد از مذاکرات خود با" اکمل الدین احسان اوغلو" دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی در مسکو اعلام کرد که گمانه زنی ها در قوانین بشردوستانه بین المللی در سوریه با هدف بوجود آوردن تصویری تحریف شده از آنچه در این کشور می گذرد، غیرقابل قبول است.

لاوروف خطاب به احسان اوغلو گفت: اگر نماینده آمریکا که شما از وی نقل قول می کنید، معتقد است که نیروهای دولتی در سوریه در درگیری ها دچار مشکل هستند، این بطور منطقی بدان معناست که گروه هایی که در مقابل آنها در حال جنگ هستند، بخوبی آموزش دیده و به خوبی تجهیز نظامی شده اند. اگر چنین باشد و اطلاعاتی در دست است که ساختارهای خارجی به گروه های مسلح در القصیر کمک کرده اند، پس ادعاهای صورت گرفته طی چند روز اخیر در این خصوص که آنچه در این شهر رخ داده، عملیات علیه مردم غیر نظامی بوده، برداشتی کاملا ریاکارانه است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه مقامات مسکو بشدت نگران سرنوشت مردم غیرنظامی در سوریه هستند، تاکید کرد: همه کسانی که در این کشور در حال جنگیدن هستند، باید حقوق بشردوستانه بین المللی را رعایت کنند.

وی افزود: ما اصرار داریم که این درخواست از سوی همه طرفین درگیری، چه دولت سوریه و چه گروه های مخالف مسلح رعایت شود. ولی گمانه زنی در این خصوص با این هدف که تصویری تحریف شده از اوضاع در سوریه نشان داده شود، غیرقابل قبول است.

لاوروف همچنین تاکید کرد که حمایت غرب از تجهیز احتمالی مخالفان سوری کمکی به حل و فصل مناقشه در این کشور نخواهد کرد.

وی گفت: من بارها تاکید کرده ام که همه ما باید متوجه این مسئله بوده و مشخص کنیم به دنبال چه هستیم: آیا خواهان حمایت از روند سیاسی حل و فصل بحران سوریه هستیم؟ اگر چنین است، باید فورا بر سر میز مذاکره نشست، یا اینکه ما در صدد تغییر رژیم سیاسی در این کشور هستیم؟ برای اینکه اظهاراتی که از سوی رهبران به اصطلاح « ارتش آزادی بخش سوریه» و حتی برخی مقامات آمریکایی شنیده می شود که حمایت از گروه های مسلح ادامه خواهد داشت تا توازن نظامی در این کشور برقرار شود، راهی به جایی نخواهد داشت.