به گزارش پارس به نقل از مهر: پرداختن به تبلیغات انتخاباتی علنی در شهرستان تنها در قالب برگزاری جلسات عمومی، نشر و توزیع کارتهای ویزیت به بهانه های مختلف، رایزنی های ملیتی و قومیتی خلاصه نشده برخی کاندیداتورهای غیرمتعهد پا از این نیز فراتر گذاشته و اقدام به چاپ نشر و توضیع پوسترهای انتخاباتی خود در تیراژ وسیع در سطح شهرستان کرده اند.

این در حالیست که پوسترهای مذکور در ابعاد نامتعارف و خارج از محدوده و مقیاسهای تعیین شده وزارت کشور است.

انجام این اقدام از سوی برخی از کاندیداها، یعنی بی توجهی به ارزشهاdی نظام و این یعنی خود محورانه عمل کردن و خود را از دیگران متفاوت و گاه ارجح تر دیدن!

مردم از رفتار برخی کاندیداهای غیرمتعهد ناراضی هستند

قطعا فردی که با این نگرش وارد بحث انتخابات شود، حتی اگر بتواند با توسل به اعمال غیراخلاقی رأیی را هم تصاحب کند باز به درد ملت نخواهد خورد.

قانون گریزی و عدم پذیرش منطق ها عرضی شرعی و قانونی تعریف شده، هرگز نمی تواند انسانهای سالمی را تحویل جامعه دهد.

کسی که امروز قانون را زیر پا می گذارد فردا در شهر نیز بی قانونی را اعمال می کند.

تماس مردم شهرستان بهارستان در طول روز با دفتر خبرگزاری مهر شهر گلستان حاکی از آن است که مردم نیز از عملکرد برخی از کاندیداتورهای غیرمتعهد در پیش گرفته دل خوشی ندارند.

برخی نامزدها مرزهای تعیین شده را زیرپا می گذارند

فهیمی از شهروندان گلستان در تماس تلفنی با خبرگزاری مهر ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود گفت: تمام تلاش مسئولیان رده اول شهرستان بر این است که انتخاب در بستر سالم و در عین حال آزادانه با احترام آرا و افکار مردم برگزار شود اما متاسفانه عده معدودی از کاندیداها با زیر پا گذاشتن مرزهای تعریف شده برای فعالیت های انتخاباتی این تلاش بی وقفه راکمرنگ جلوه داده و موجبات رنجش مردم و مسئولین را فراهم می آورند.

یکی دیگر از معترضین به این امر در گفتگو با خبرنگار مهر شدیدا از اقدامات برخی داوطلبان اعتراض کرد و گفت: این نابرابری تبلیغاتی حتی از نظر شرعی نیز صحیح نبوده و عملا برای کسانی که به تبلیغات پیش هنگام دامن زده اند ارزش و اعتباری در پیش مردم نخواهد داشت.

این دانشجو در ادامه افزود: رفتارهای اخلاق مدارانه به خصوص در عرصه انتخابات نشان از شخصیت حقیقی افراد دارد.

مردم به ارزشها رای می دهند نه به نامها

در این زمینه دیگر شهروند بهارستانی در گفتگو با مهر اظهار داشت: مردم هم اکنون به ارزشها رای می دهند نه به نامها و باندبازی ها.

وی افزود: در واقع هرگونه رفتار غیراخلاقی در عرصه انتخابات هیچ جایگاهی ندارد و مردم آن را نمی پذیرند.

اقدامات غیرقانونی کاندیداها رصد می شود

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با هرگونه اقدام غیرمجاز تبلیغاتی از سوی کاندیداها برخورد قانونی خواهد شد، گفت: در این زمینه کمیته ای ویژه مربوط به نظارت بر تبلیغات نامزدها فعال شده است.

ابراهیم نکو افزود: مردم نیز باید در این زمینه هوشیار باشند و مانند همیشه با بصیرت عمل و فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در واقع شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تبلیغات غیرمجاز سریعا تخلفات را به هیئت نظارت شهرستان و فرمانداری اطلاع دهند تا از هرگونه اقدام خلاف قانون جلوگیری شود.