به گزارش پارس ، به نقل ازفارس محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در اختتامیه سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه مبعث رسول گرامی بزرگترین حادثه تاریخ تا امروز است، گفت: خداوند متعال خالق است و انسان را در بالاترین رتبه خلق کرد دنیا را برای انسان و در خدمت انسان آفرید خداوند انسان را خلق کرد تا آیینه تجلی صفات اسماء الهی باشد.

وی افزود: خداوند استعداد رسیدن به مرزهای الهی را در تک تک انسان ها گذاشت و بالاترین درجه کمال و سعادت مندانه ترین سرنوشت را برای انسان ها مقرر کرد.

رئیس جمهور افزود: انسان را در خاک آفرید اما استعداد پر کشیدن تا خدا را در او قرار داد اصولاً مأموریت انسان هدایت انسان از این عالم به سمت بالا و کندن از خاک تا خدا است.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خداوند متعال امکانات رسیدن به اوج را در اختیار انسان قرار داده است. خداوند در تک تک انسان ها فطرتی الهی و مستقل را قرار داده است.

وی گفت: مطالبه حقیقت مطالبه کمال، عشق به مراتب بالای هستی، عشق به خدا و عشق به ارزش های عالی در فطرت الهی تمام انسان ها نهفته است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه عشق به جایگاه الهی در وجود تک تک انسان ها وجود دارد، تصریح کرد: خداوند متعال یک حقیقت را برای یاری بشر در این مسیر مقدر فرموده است اولین آن کتاب و برنامه است برنامه رسیدن به قله های کمال و جلوه گری خداوند و دوم مجری و عشق رسیدن به آن نقطه را در درون انسان ها قرار دارد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز بشر در یک نقطه عطف قرار گرفته است، گفت: خداوند در هر زمان و دوره بنا به ظرفیت انسان ها بخشی از برنامه کمال و کتاب را در اختیار انسان قرار داده است و هر چقدر که ظرفیت انسان بالاتر برود برنامه ها نیز بالاتر، گسترده تر و کامل تر خواهد بود.

وی افزود: در زمان رسول حضرت خاتم جامعه بشری به نقطه ای رسیده بود که می تواند همه هدایت و برنامه را دریافت کرده و از آن پیروی کند و به بالاترین نقطه کمال برسد. بشر در زمان پیامبر به نقطه ای رسید که ظرفیت دریافت تمام حقیقت را داشت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خداوند متعال تمام برنامه ها را در قالب کتاب و قرآن کریم و تمام یاری و رهبری در قالب رسول مکرم اسلام فرستاد.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه قرآن و پیامبر هر دو یک حقیقت و دو روی یک سکه هستند، گفت: اگر قرآن باشد و پیامبر نباشد، چه اتفاقی می افتد تفرقه و درگیری به وجود می آید. امروز کسی که قرآن می کند به خودش بمب می بندد و وارد مسجد می شود و آنجا را منفجر می کند.

وی افزود: باید پیامبر باشد تا قرآن را معنی کند و بطن قرآن را برای ما معرفی کند.

رئیس جمهور با اشاره به مجاهدت ها و تلاش های پیامبر گفت: چرا با وجود تمام این مجاهدت ها جامعه بشری به نقطه سعادت و کمال نرسید علت آن روشن است طاغوت ها، مستکبرین، خودخواهان، زیاده خواهان و گمراه شدگان فرصت ها را برای بشر محدود کردند و اجازه رشد و پیشرفت بشری را ندادند.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه امروز ظلم، تحقیر و فقر انسان ها در اوج است، گفت: سرمایه داران برای پر کردن جیب خود جنگ راه می اندازند و یک میلیون نفر را می کشند جلوی رشد و پیشرفت اندیشه و سیاست متعالی کشور را می بندند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه امروز زمینه رشد انسان ها مسدود شده است، گفت: چقدر آرزوهای پاک به خاک می رود و میلیون ها انسان می میرند بدون آنکه استعدادهای آنها شکفته شود.

وی با اشاره به اینکه زندگی ما انسان ها باید براساس زندگی پیامبر و یاران آن باشد، گفت: خداوند انسان را برای پیشرفت و رسیدن به کمال خلق کرده است. برخی می گویند که رسیدن به آن نقطه در آن جهان است اما آن جهان هم انعکاسی از این جهان است. باید در همین جهان عدالت به طور کامل برپا شود.

رئیس جمهور گفت: رسالت پیامبر ما رسالتی جهانی بوده است مخاطب تمام انسان ها هستند. پیامبر متعلق به قوم و قبیله خاصی نیست قرآن برای تمام بشریت است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز شأن و کرامت انسان ها بر روی زمین باید محترم باشد، گفت: خداوند قرآن را فرستاده است اما قرآن نیازمند یک تفسیرکننده است، قرآن نیازمند عترت است و پیامبر به درستی آن را بیان فرمودند قرآن نیازمند انسانی از جنس پیامبر است تا بتواند قرآن را تلاوت و جامعه را یاری کند تا به آن برسد.

وی افزود: البته خداوند چنین انسانی را آفریده است او زنده و ناظر است. من با تمام اقوام و با بیشتر آنها در دنیا صحبت کرده ام و همه آنها بر این نکته تأکید کرده اند که به ظهور انسان کامل ایمان دارند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه انسان کامل و امام زمان منتظر و مدیر است، گفت: انسان ها باید تمام مکاتب را تجربه کنند تا بتوانند به وجود ایشان ایمان بیاورند او مأمور است تا عدالت را بر روی زمین برقرار کند و یک بهار زیبا را از پس زمستان به ما هدیه کند.

احمدی نژاد گفت: او خواهد آمد و نشاط و شادابی را به همراه خواهد آورد او خواهد آمد و پیشرفت و عدالت را به انسان هدیه خواهد کرد. او خواهد آمد و دل ها را پاک و آسمانی خواهد کرد.

وی افزود: بهار در راه است و به زودی با آمدن انسان کامل عدالت بر تمام جهان حاکم خواهد شد.

همچنین در این مراسم از نفرات برگزیده این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.