به گزارش پارس نیوز، 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بر لزوم پیاده‌سازی ارزش‌های دینی در دستگاه‌های کشور تأکید کرد و گفت: روح معنویت در تمام دستگاه‌های نظام اسلامی تقویت شود.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی قبل از ظهر یکشنبه در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشور بیان کرد: در این نظام هر دستگاهی باید ارزش‌های دینی را در مجموعه تحت مدیریت خود پیاده سازد که در نیروی انتظامی با شکل‌گیری نهاد عقیدتی و سیاسی به خوبی این مهم دنبال می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تقویت روح معنویت در تمام دستگاه‌های نظام اسلامی افزود: باید مسئولان و کارگزاران در نظام انقلاب اسلامی به دنبال کسب رضایت خداوند متعال باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بیان کرد: پلیس در سایر کشورها به دنبال رضایت مافوق خود است اما در نظام جمهوری اسلامی به دنبال رضایت خداوند متعال می‌باشد که این امر منجر به تمایز رفتار پلیس در ایران با سایر کشورها شده است.

وی گفت: سربازی در نیروی انتظامی سربازی در دستگاه ولایت امام زمان(عج) است بنابراین باید به گونه‌ای رفتار کرد که ایشان از دست ما راضی باشند، حتی رضایت رهبر معظم انقلاب هم نشانه‌ای از رضایت امام زمان(عج) است.

آیت الله مصباح یزدی عنوان کرد: مسئولان در نظام‌های سیاسی مختلف از فاش شدن اشتباهاتشان می‌ترسند اما در دستگاه اسلامی هرکسی خود را با خدای خویش مواجه می‌بیند و تلاش می‌کند که رضایت خداوند را به دست آورد و سایر مسائل برای آنها اهمیت چندانی ندارد.

وی اظهار کرد: تفاوت دیگر نیروی انتظامی با سایر پلیس‌های جهان در این است که در حکومت اسلامی، حاکمیت و ملت نهادهایی مقابل یکدیگر نیستند، بلکه حاکمیت به دنبال خدمت‌رسانی به مردم است و پلیس خود را امین ملت می‌داند.