به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، حسن روحانی نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول سخنرانی خود به تشریح برنامه هایش در عرصه سیاست خارجی و داخلی پرداخت.

روحانی با بیان اینکه اساس سیاست داخلی دولت تدبیر امید بر مبنای تامین امنیت و ایجاد آرامش برای همه مردم ایران در تمام ابعاد زندگی است، اظهار داشت: مسئله دوم بحث آزادی است که در همه ابعاد زندگی باید آزادی را احساس کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه مردم باید بتوانند نظر خود را آزادانه بیان کرده و یا در یک انتخابات با آزادی تمام حضور پیدا کنند، افزود: متاسفانه امروز آزادی حضور مردم در صحنه انتخابات با سخت گیری هایی که لازم نیست همراه شده است که چند نمونه آقای عارف اشاره کرد و بنده نیز چند نمونه دارم که نمی خواهم وقت بگذرد لذا باید با سعه صدر برخورد کرد.

وی مسئله سوم را عدالت در سراسر کشور و حقوق شهروندی دانست و خاطرنشان کرد: همه مردم کشور از هر قبیله و نژاد ترک، لر، عرب، بلوچ و ترکمن باید این را احساس کنند که از حقوق عادلانه برخوردارند تا زمینه برای مشارکت همه مردم فراهم شود و با اعتماد کامل در بخش های مختلف سیاسی و اجتماعی مشارکت کنند و این مشارکت نباید فقط برای ۲۲ بهمن و انتخابات باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه ما برای حضور فعال مردم به عقلانیت و اعتدال و دوری از افراط و تفریط داریم، به بحث سیاست خارجی اشاره و تصریح کرد: ما در سیاست خارجی باید منافع کشور و امنیت ملی را حفظ کنیم و شرایطی فراهم کنیم که فرصت های لازم برای مردم به وجود بیاید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با اذعان به اینکه این بحث هایی که در دوران سازندگی و اصلاحات و در بحث سیاست خارجی اشکال داشتیم باعث تعجب است، گفت: برخی اشاره به حرفی دارند که در گوشه سایتی آمده است در حالی که خوب است کتابی که اخیرا البرادعی آن را نوشته را نگاه کنند.

وی به نقل از کتاب البرادعی ادامه داد: وی می گوید جنگ پشت دروازه ایران بود اما تدبیر ایران این بود که جلوی آن را گرفت و سه کشور را به تهران دعوت و سپر انسانی قرار داد.

روحانی به کتاب دیگری که در این زمینه از سوی جک استروا نوشته شده است، اشاره و خاطرنشان کرد: وی می گوید که جنگ حتمی بود و من اعلام کردم این جنگ احمقانه است و مرا برکنار کردند لذا نباید واقعیت های تاریخ را تحریف کنیم و امروز هم باید این شرایط را برای کشور حفظ کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، اذعان داشت: در سیاست خارجی و سیاست های مهم، تاییدهای مقام معظم رهبری و هدایت های ایشان وجود داشته است و آنچه درباره آن دو دولت گفتم بخش بزرگی از هدایت های مقام معظم رهبری است.

ادامه دارد…