به گزارش پارس نیوز، 

بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT فردا یکشنبه در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

در این رابطه، صبح امروز پیامکی برای نمایندگان از سوی فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شرح زیر ارسال شد:

«همکار محترم سلام علیکم

با توجه به اهمیت طرح مباحث مربوط به FATF و کنوانسیون مرتبط با آن، جلسه هم اندیشی عمومی نمایندگان با صاحبنظران و کارشناسان راس ساعت ۶ صبح یکشنبه ۹۷/۷/۱۵ در محل صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.

از جنابعالی دعوت بعمل می آید در جلسه مزبور شرکت فرمایید».

پس از آن، فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس پیامکی به شرح زیر برای اعضای مجمع عمومی فراکسیون ارسال کرد:

«با سلام

جلسه مجمع فراکسیون نمایندگان ولایی روز یکشنبه ۱۵ مهر ماه ساعت ۶/۴۵ دقیقه در محل ‌کمیسیون تلفیق با موضوع FATF تشکیل جلسه می دهد. لطفا سرساعت حضور یابید.

ارادتمند

حاجی بابایی».

این فراکسیون خواستار برگزاری علنی و شفاف نشست ساعت ۶ تا ۸ صبح بوده و به همین دلیل همزمان با آن، تشکیل جلسه می‌دهد، اما احتمالا چند نماینده از این فراکسیون به نمایندگی از سایر اعضا در نشست ساعت ۶ صبح حضور می‌یابند.

فراکسیون مستقلان نیز با ارسال پیامکی به اعضای مجمع عمومی این فراکسیون در مورد جلسه غیرعلنی بررسی لایحه CFT اعلام موضع کرد:

«با سلام؛

با عنایت به تقاضای جمعی از همکاران محترم از کمیسیون امنیت ملی مجلس، جلسه ای با موضوع بررسی CFT، از ساعت ۶:۰۰ صبح روز یکشنبه (۱۵ مهر) در محل صحن علنی مجلس با حضور مسئولین ذیربط برگزار میگردد، فلذا فراکسیون مستقلین در این روز جلسه جداگانه ای نداشته و در جلسه مذکور شرکت خواهیم کرد.

هیات رییس فراکسیون مستقلین»

علی اکبری نماینده شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس نیز با بیان اینکه فراکسیون امید برای اعضا پیامکی نفرستاده، گفت: بنابراین اعضای این فراکسیون در جلسه غیرعلنی بررسی CFT حضور خواهند یافت.