به گزارش پارس ، « اسلم ولد حمود» رئیس اتحادیه دانشجویی مقاومت در برابر نفوذ صهیونیسم و دفاع از قضایا و مسائل عادلانه در موریتانی در گفت وگو با فارس در، پایتخت موریتانی تاکید کرد که این اتحادیه دانشجویی تلاش می کند تا مردم موریتانی از هر جریان و گروه سیاسی و قشر و طایفه ای را امروز جمعه برای شرکت در تظاهرات جهانی قدس شریف به خیابان ها بکشاند.

ولد حمود هدف از برگزاری این تظاهرات را محکوم کردن تلاش های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس شریف و همچنین محکوم کردن سکوت جامعه بین المللی در برابر این اقدامات و دست داشتن آمریکا در توطئه های دشمن صهیونیستی جهت اشغال اراضی فلسطین بیان کرد.

رئیس اتحادیه دانشجویی مقاومت در برابر نفوذ صهیونیسم در موریتانی در ادامه افزود: برای برگزاری این راهپیمایی اعتراض آمیز اعضای اتحادیه دانشجویی مقاومت در برابر نفوذ صهیونیسم نشست مشترکی را با سازمان ملی یاری مردم فلسطین در موریتانی در نواکشوت برگزار کرد و طی آن طرح و برنامه مشترکی برای فعالیت در این روز و برگزاری هرچه بهتر این راهپیمایی را ریخت.

ولد حمود در ادامه توضیح داد که به همین منظور صفحه ویژه ای در فیس بوک ایجاد شده و به وسیله آن از بیش از ۵ هزار فعال دعوت شد تا از این صفحه دیدن کنند. همچنین از مردم خواسته شد تا طرح ها و پیشنهادات مورد نظر خود را برای برگزاری هرچه بهتر این راهپیمایی در صفحه بگذارند.

وی همچنین گفت که اطلاعیه ها و اعلامیه هایی از تلویزیون و رادیو و پایگاه های مختلف اطلاع رسانی موریتانی پخش شده که ضمن اطلاع رسانی به مردم این کشور، آنها را به شرکت در این تظاهرات دعوت کرده است.

ولد حمود تاکید کرد که اتحادیه دانشجویی مقاومت در برابر نفوذ صهیونیسم در موریتانی تاکید کرد که با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان ملی یاری مردم فلسطین در موریتانی قرار است، همزمان با آغاز تظاهرات ضد صهیونیستی در نواکشوت، پایتخت موریتانی، در دیگر شهرهای این کشور نیز راهپیمایی های مشابه و همزمانی برگزار شود.

رئیس اتحادیه دانشجویی مقاومت در برابر نفوذ صهیونیسم در موریتانی سکوت جامعه بین المللی درباره آنچه در قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی می گذرد و سرپوش نهادن بر اقدامات این رژیم در این شهر را محکوم و تاکید کرد که با وجود این سکوت و سرپوش گذاری کشورهای عربی و آسیایی و اسلامی همچنان حامی قضیه فلسطین هستند و آن را مهمترین قضیه خود می دانند.