به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام سید محمد ابو ترابی فرد امام‌جمعه موقت تهران، عصر  امروز در بیست و سومین یادواره شهدای منطقه گلشهر بخش چهار دانگه شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: رمز امنیت موجود در ایران و منطقه خاورمیانه، قدرت نظامی و دفاعی  ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 ابوترابی فرد افزود: راهبرد ایران اسلامی، امنیت عراق، سوریه، لبنان و همه دنیای اسلام است و در این راه در یک موقعیت فاخر قرارگرفته‌ایم، که در کنار خلق قدرت سیاسی، دفاعی، تثبیت امنیت ایران و کشورهای انقلابی و اسلامی، در مسیر رشد و توسعه علمی و تحکیم زیرساخت‌های اقتصادی، قدم‌های بسیار بلند برداشته شده است.

 وی بابیان اینکه اگر دشمنان انقلاب اسلامی می‌توانستند با تهاجم نظامی، روبروی نظام مقدس اسلامی ما بایستند، یک لحظه هم درنگ نمی‌کردند، تأکید کرد: دشمنان با استفاده از عده‌ای افراد خودفروخته و رسانه‌های بیگانه و فضاهای مجازی، با همه قدرت ظرفیت علیه ملت ایران اسلامی توطئه می‌کنند.

امام‌جمعه موقت تهران، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع امروز بسیجیان گفت: ما در این 4دهه اخیر از تاریخ ایران در جایگاه بسیار متفاوتی نسبت به گذشته  قرار داریم، خصوصاً در 200 سال اخیر تاریخ که به دلیل عدم کفایت و بی‌لیاقتی قاجار و پهلوی، سرزمین ایران صحنه تاخت‌وتاز و حضور بیگانگان شده بود و بیش از نیمی از خاک کشورمان تجزیه شد.

 وی با اشاره به اینکه در طول دوران استبداد و خفقان کشور، همواره ملت ایران مورد تحقیر قرار گرفته و شأن و منزلتی نداشت، افزود: در آن دوران کشور ما در شرایط سختی که در منطقه حاکم بود، ما را ژاندارم منطقه و حافظ منافع آمریکا و اسرائیل  می‌دانستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، تأکید کرد: در این 4 دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولات بنیادی و کلیدی در ایران، منطقه خاورمیانه و دنیای اسلام و سرزمین‌های  اشغالی در سراسر عالم هستیم و ایران به‌عنوان یک پایگاه مبارزه با دولت‌های استبدادی غرب و نظام سلطه نقش ایفا می‌کند.

وی بابیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه ایستاده، افزود: اگر از افرادی که به ادبیات سیاسی آشنایی دارند، بپرسید دو کشوری که در برابر استبداد و استکبار در جهان ایستادگی می‌کند را نام ببرند، قطعاً اول نام ایران را بیان خواهند کرد.

سخنران ویژه یادواره شهدای گلشهر، گفت: این جایگاه بسیار فاخری است که جمهوری اسلامی ایران موقعیت پرچم‌داری در مبارزه با استبداد و حاکمیت  آمریکا را در طول 4 دهه گذشته برافراشته و علاوه بر آن از قدرت اثرگذاری عمیق و ایفای نقش سیاسی در منطقه و دنیای اسلام برخوردار است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یمن متأثر از انقلاب اسلامی ایران است، تأکید کرد: انقلابیون یمنی، شعار انقلاب اسلامی را سر داده‌اند و این نشان از نفوذ سیاسی و فرهنگ ملت  ایران و عمق نفوذ اندیشه‌های  سیاسی شهدای ما است و رمز امنیت ایران و منطقه، قدرت دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: سید حسن نصرالله که مایه عزت اسلام است و در برابر رژیم صهیونیستی فریادش بلند است، می‌گوید ما تحت رهبری علم جهان اسلام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت می‌کنیم، مقاومت  اسلامی در لبنان، یعنی فریاد بلند امام در اندیشه عرب است.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: رمز مقاومت ملت قهرمان سوریه در برابر اتحاد نامقدس آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، آل سعود و قدرت‌های بیگانه، انقلاب اسلامی ایران بود، این انقلاب اسلامی و اندیشه‌های  امام خمینی (ره) و مواضع قاطع و مقتدرانه رهبر انقلاب  بود که سوریه را از حلقوم آمریکا بیرون کشید.

وی بابیان اینکه  آقایان در کاخ سیاه و سرویس‌های اطلاعاتی سیا و موساد حضور داعش در منطقه عراق و سوریه را برای سرکوب مبارزات انقلابی مردم این کشورها علم کردند، تأکید کرد: امروز این مردم عراق هستند که سرنوشت انتخابات را با حضور خود تعیین می‌کنند، داعش یک جریان پرخطر برای مبارزه با ملت عراق و سوریه را داشت که سرنگون شد.

حجت اسلام ابوترابی فرد بیان کرد: دولت انقلابی و حشدالشعبی مجاهد و انقلابی عراق با حمایت نیروهای انقلابی ایران اسلامی و رزمندگان و شیر مردان مدافع  حرم در کوتاه‌ترین زمان ممکن خط بطلان بر تولد غیرقانونی و نامشروع داعش کشیدند  امروز انقلاب اسلامی  ایران در سراسر  دنیا دارای ابهت و عظمت  وصف‌ناپذیر است.

وی افزود: قدرت فاخر و افتخارآفرین مقاومت لبنان، مشت محکمی بر سینه مجروح و بی‌روح  صهیونیست است، اینکه می‌بینید انقلاب اسلامی موردتوجه قدرت‌های منطقه قرارگرفته، موقعیتی است که به دست شهدای والامقام ایران اسلامی خلق کرده‌اند.

 امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ملتی که استقلال، آزادی و نظام سیاسی برآمده از اراده خود دارد و با یک جبهه قدرت و مقاومت در عراق، سوریه و لبنان و... گره‌خورده، معلوم است که در برابر مشکلات و فشارهای اقتصادی  پیروز می‌شود و فقر را ریشه‌کن می‌کند، این دیگر معما نیست.

بدر پایان بیست و سومین یادواره شهدای منطقه  گلشهر بخش چهاردانگه که با حضور خانواده‌های معظم شهدا ، ائمه جمعه شهرستان و بخش ،مسئولین و مقامات استانی  و منطقه‌ای  به همت  ستاد یادواره شهدا این منطقه برگزار شد،  پس از خاطره گویی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرائی  مداح اهل‌بیت،  پرچ بارگاه ملکوتی حرم حضرت رقیه (س) در میدان اصلی گلشهر به اهتزاز درآمد.