به گزارش پارس ، مصطفی قوام در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد شاخص هایی که رییس جمهور بعدی باید داشته باشد، اظهار کرد: ما همواره در مناسبت های مختلف و سرنوشت ساز کشور شاهدیم که مقام معظم رهبری بدون در نظر گرفتن مصداق برای صحبت هایشان، یکسری رهنمودها را مطرح می کنند.

وی افزود: ایشان در حرم امام (ره) با بیان برخی از این رهنمودها، هم به آنهایی که احساس تکلیف کردند و وارد صحنه شدند و هم به کسانی که این افراد را انتخاب می کنند، تذکرهایی را مطرح کردند.

قوام ادامه داد: ایشان به ملت یادآور شدند که کسانی را انتخاب کنند که توان مطرح کردن قول هایی را داشته باشند که می توانند انجام دهند. این برای مردم خیلی تعیین کننده است که در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری بررسی انجام دهند و بر اساس تجارب و سوابق این افراد انتخاب اصلح را انجام بدهند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه" مقام معظم رهبری در رهنمودهای دو طرفه شان به مردم گفتند که باید در انتخابشان کاندیدایی انتخاب کنند که ویژگی های بالقوه ای داشته باشند" ، گفت: مقام معظم رهبری در این رهنمودها به کسانی که وارد صحنه شده اند نیز توصیه کردند که چنانچه در این مقطع حساس گمان می کنند توانایی های لازم را برای ایفای نقش در سمت ریاست جمهوری ندارند، می توانند در ماندنشان در این عرصه تجدید نظر کنند.

قوام با بیان اینکه" طبق فرمایشات رهبری، رییس جمهور بعدی باید نقاط قوت روسای قبلی را داشته باشد و نقاط ضعف آنها را نیز بهبود بخشد" ، خاطرنشان کرد: چنانچه رهنمودهایی که مقام معظم رهبری مطرح کردند، مورد توجه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و رییس جمهور آینده قرار نگیرد، این افراد باید خود را در مقابل خداوند و ملت پاسخگو بدانند. این افراد باید بدانند چنانچه با مردم و ملت صادقانه رفتار نکنند از صحنه روزگار حذف خواهند شد.

وی با بیان اینکه" دشمن همواره تلاش داشته تا مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس کند" ، گفت: اولین اقدامی که می توان در جهت مأیوس کردن دشمنان در این زمینه انجام داد بر عهده کاندیداهاست. این کاندیداها نباید برای مطرح کردن خود سیاه نمایی کنند؛ چراکه این اقدامشان به هدف دشمن که دلسرد کردن مردم از خلق یک حماسه است کمک شایانی خواهد کرد.

قوام ادامه داد: دشمن نمی داند که ملت ایران اگر می خواست تحت تاثیر این صحبت های آنها قرار بگیرد، در طول ۳۴ سال بعد از انقلاب راه خود را کنار می گذاشت. دشمن نمی داند که مردم ایران برای اسلام قیام و انقلاب کرده است. آنها برای اسلام خود شهید داده اند، همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند این صحبت های دشمن نه تنها در مردم تاثیر منفی نداشته بلکه موجب می شود آنها با عزمی جدی تر در صحنه ها حضور یابند. دشمن نیز با اینگونه اقدامات خود را خسته تر خواهد کرد.