به گزارش پارس ، لاله افتخاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: به نظر می رسد انتقاد از وضع موجود از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تا حدی معقول است که دشمنان را شاد نکند و بهانه به دست آنها ندهد و از سوی دیگر دل مردم را به لرزه در نیاورد و واقعیت ها را مغلوب جلوه ندهد.

وی اضافه کرد: اگر بنا باشد کارهای خوب دیده نشود و تنها سیاه نمایی شود یا اقدامات خوب به نحوی زیر سوال برود این با انصاف، مروت و مصلحت سازگار نیست، به هر حال در طول این سال ها کارهای خوبی انجام شده و نامزدها هم باید در فکر این باشند که چهار یا هشت سال آینده باید مثل روسای جمهوری که دوره شان سپری شده پاسخگو باشند لذا جانب انصاف را رعایت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاندیداها در بیان نقدهایشان اگر مطالبی مطرح می کنند با دلیل، سند و مدرک باشد و مخالفتی با امنیت کشور نداشته باشد و در راستای اهداف دشمنان نباشد بلکه این نقدها منجر به یکسری اقدامات سازنده شود و در کنارش کارهای مثبت هم مورد اشاره قرار گیرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره وعده های کاندیداهای ریاست جمهوری نیز یادآور شد: بعضی از نامزدها مطالبی را مطرح کرده اند که گاهی از اختیارات ریاست جمهوری خارج بوده مثلا اینکه در اجرای هدفمندی یارانه ها مبلغ یارانه نقدی را کم یا زیاد یا دو برابر می کنند، برای یک رییس جمهور شدنی نیست بلکه رییس جمهور مجری قانون مصوب مجلس است و هدفمندی هم قانونی است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

افتخاری اضافه کرد: گاهی کاندیداها پیشنهاد تغییر در طرح های کلانی را می دهند که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است مثل تحول در نظام آموزشی در حالیکه این در اختیار رییس جمهور نیست بلکه نیازمند بسترسازی است و مقدمات اجرای آنها در جای دیگری فراهم شده و به صورت مصوبه قانونی در آمده است، چنین وعده هایی نشان می دهد یا اینها اشراف کاملی به قوانین و وظایف خود ندارند یا اینکه خدای ناکرده مردم را افرادی ناآگاه در نظر گرفته اند وگرنه قطعا مطالبی که مطرح می کنند در حیطه اختیارات روسای جمهور است نه بیشتر از آن.

وی در پایان از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست تا در برنامه های خود نسبت به مسائل فرهنگی، قرآنی و مسائل زنان توجه کافی داشته باشند و برنامه هایشان در این راستا قابل تحقق باشد.