به گزارش خبرنگار سیاسی  پارس نیوز، نوسانات و مشکلات ارزی علی رغم وعده و‌ وعیدهای دولت و حتی تغییر رئیس بانک مرکزی با وضعیت بهتری روبه رو نشده است به گونه ای که طی هفته های گذشته قیمت دلار به بیش از ۱۸ هزارتومان رسید تا شکایت و نارضایتی مردم به خصوص در بخش صنعت نسبت به گذشته بیشتر از بیش افزایش پیدا کند.

حال در این وضعیت انتظار می رود روحانی در سخنانی صریح درباره مسببان وضعیت امروز کشور با مردم صریح صحبت کند.

حمیدرضا حاج بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت پارس درباره شرایط اقتصادی نابسامان کشور اظهار کرد: در وضعیت امروز کشور برای مردم هیچ چیزی مشخص و معلوم نیست به گونه ای که هر روز که مردم از خواب بیدار می شونند با قیمت ها و نرخ های مختلف روبه رو می شوند که برایشان قابل تامل است.

وی خاطرنشان کرد: چطور ممکن است وضعیت امروز کشور در حوزه بسیاری از کالاهای اساسی به بدترین شکل ممکن باشد اما بازهم دولتمردان زیر بار این موضوع نروند و اوضاع کشور را آرام توصیف کند.

رئیس فراکسیون نمایندکان ولایی تاکید کرد: بدون شک ما ‌به عنوان نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و خود مردم منتظر هستند تا روحانی پس از بازگشت از سفر نیویورک درباره وضعیت امروز کشور به صورت صریح و شفاف با مردم سخن بگوید و مسببان جریانی که امروز اقتصاد کشور را هدف قرار دادند به مردم معرفی کند.

حاج بابایی تصریح کرد: رئیس دفتر رئیس جمهور در مصاحبه ای تاکید کرده است که دولت با افزایش قیمت ارز مخالف است که اگر این اظهارات صحت داشته باشد باید سوال کرد که چرا هیچ اقدامی دربرابر افزایش قیمت ارز در طی روزهای اخیر از سوی دولت صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد؛ آنچه در بازار ارز و بخش های مختلف صنعت و به خصوص کمیود کالا در کشورمان شکل گرفته است قطعا به دلیل نفوذ برخی از افراد و جریانات به بدنه دولت است که توانستند با گرفتن امتیازات ویژه در جهت سوء استفاده از فضای امروز کشور وارد عمل شوند تا سود مدنظر خودشان را کسب کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اینکه مسببان وضعیت امروز کشور باید هرچه سریعتر معرفی و در دستگاه قضایی محاکمه شوند گفت: مردم و به خصوص اقشار ضعیف جامعه امروز به دلیل عدم تامین نیازهای خود به خصوص نیازهای اساسی با مشکلاتی متعددی روبه رو هستند که این وضعیت نیازمند درایت و تدبیر و البته همت مسئولان برای حل مشکلات است.

حاج بابایی با انتقاد از بی خیالی برخی از مسئولین نسبت به حل مشکل مردم تصریح کرد: بدون شک در مجلس شورای اسلامی با توجه به مطالبات و دغذغه هایی که مردم از نمایندگان دارند تمام تلاشمان را در جهت برخورد با مسئولان و وزرایی که دغدغه ای برای حل مشکل مردم ندارند انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: شاید برخی از جریانات سیاسی در بحث استیضاح وزرا رویه انتقاد از نمایندگان مجلس را مطرح کنند اما آنچه بنده باید یه آن اشاره کنم این است که ما برحسب وظایف استیضاح برخی از وزرا را در مجلس در دستور کار قرار دادیم و هیچگونه نگاه و باندبازی سیاسی در این راستا وجود ندارد چرا که در جریان استیضاح برخی از وزرا شاهدیم که حتی نمایندگان حامی دولت نیز جز امضاکنندگان هستند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: امیدواریم دولتمردام هرچه سریعتر با همت عالیه در جهت حل مشکلات مردم وارد عمل شوند چرا که تنها سخن گفتن دردی را از مردم درمان نمی کند.