به گزارش پارس نیوز، پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش اصلاح طلبان برای پیوندزدن گرانی کالا‌ها برای مذاکره مجدد با آمریکا گفت: ظاهرا بعضی مثل کبک سرشان را در برف کردند و نمی‌خواهند واقعیت‌ها را ببینند.

وی با اشاره بدعهدی آمریکایی‌ها در قضیه برجام اظهارداشت: ما در بالاترین سطح ممکن اعتماد به آمریکایی‌ها را تجربه کردیم و همه تعهدات غیر قابل تصور آمریکایی‌ها را انجام دادیم تاجایی که این سطح اعتماد در مذاکرات در هیچ کشوری نبوده است اما  آنان به آسانی زیر تعهدات خودشان سرباز زدند و بدترین برخورد‌ها را بعد از مذاکره انجام دادند.

سروری با مقایسه وضعیت کشورمان قبل و بعد از مذاکره با آمریکا تصریح کرد: ما پس از برجام هم شاهد اعمال تحریم‌ها را از سوی آمریکا بودیم و این بدعهدی آمریکایی‌ها در اوج همکاری‌های ایران با آنان صورت گرفت.

وی ادامه داد: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم  این مساله است که تهدید، تحریم و تلاش در جهت شکستن اقتدار ایران، برنامه همیشگی آمریکا چه در زمان دموکرات‌ها و چه در زمان جمهوری خواهان بوده است .

این فعال سیاسی اصولگرا درباره مذاکرات مجدد با آمریکا تصریح کرد: بعد از این همه امتیازاتی که به ایالات متحده دادیم، آن‌ها چه اقداماتی را به ما ارائه کردند که بعد از این بخواهند امتیاز بدهند؛ در نتیجه موضع آمریکا در مذاکره مشخص نیست و قطعا آمریکا به دنبال شکستن اقتدار ایران و ایجاد ناامنی در ایران است.

وی افزود: دگرشیفتگی برخی لیبرال‌ها به آمریکا از حدی که خود آمریکایی تصور می‌کنندهم بالاتر رفته است و خود آن‌ها هم با تعجب به این حرف‌ها نگاه می‌کنند که چطور یک ملتی با وجود تحریم‌ها و بدعهدی‌ها حاضر به مذاکره باشد.

سروری اذعان کرد: محصول بعدی در مذاکره آمریکایی‌ها، تبدیل کردن ایران به یک مجموعه ناامن و بی ثبات است که اکنون آن‌ها با مسائل هسته‌ای ما کاری ندارند چرا که می‌دانند به حد کافی ظرفیت ما در مذاکره قبلی از بین بردند و به دنبال محدود کردن مثل قدرت و اقتدار ملی در زمینه موشکی هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره عملکرد دولت و سوءمدیریت تصریح کرد: چشم دولت هنوز به آن سوی مرز‌هاست تا بتواند با موضوعات خارجی، مشکلات داخلی را حل کند، ولی آمریکا با بدعهدی خود نشان داد که این راه مسدود شده است.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند واقعیت‌های مسلم را ببینند و همچنان نگاهشان به کشور‌های اروپایی است تا چرخ به نفع آن‌ها بچرخد در حالی که هیچ وقت این چرخ به نفعشان نچرخیده است، اما متاسفانه این توهم جریان اصلاحات  برای کشور بسیار خسارت آفرین است.

سروری راهکار خروج از این وضعیت اقتصادی  را توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: اگر تمرکز دولت روی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کالای ملی باشد و سیاست‌های ارزی خود را تغییر دهد و در حوزه سیاست خارجی هم منطقه محوری را به جای اروپا در دستور کار خود قرار دهد،حتما می‌تواند شرایط بسیار مناسبی را برای یک جهش و انفجار مثبت اقتصادی برقرار کند.

لازم به ذکر است که اخیرا اصلاح‌طلبان در اظهارات خود گرانی کالاها و وضعیت سخت معیشتی مردم را با مذاکره مجدد با آمریکا ارتباط دادند در حالی که همه کارشناسان بر این امر تاکید دارند که بخشی از این مشکلات به خاطر سوء مدیریت داخلی است.