به گزارش پارس به نقل از  واحد مرکزی خبر، محمدرضا عارف در جمع هوادارانش در مسجد حاج دایی کرمانشاه افزود: اصلاحات یعنی مردم سالاری دینی، آزادی بیان، به رسمیت شناختن حقوق همه اقوام و برابری مردم و اقوام در برابر قانون.

وی با دعوت از مردم برای حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی، ناهنجاری های اجتماعی، تقویت رابطه خوب با دنیا و قرار دادن کشور روی ریل پیشرفت و توسعه، باید پای صندوق رای بیاییم.
عارف افزود: تفکر اصلاحات در هشت سال نشان داد می تواند تامین کننده نیازها و دغدغه های اصلی مردم باشد و توانایی ایجاد شغل و کنترل قیمت ها و گرانی را دارد.


وی ابراز امیدواری کرد بتواند در دولت آینده با ادای دِین به اهالی استان کرمانشاه بتواند عقب ماندگی ها را جبران و با ایجاد معاونت اقوام، مطالبات به حق عشایر را پیگیری کند.


این نامزد ریاست جمهوری گفت: برای رفع مشکل اقتصادی استان کرمانشاه با پیگیری مسائل و مشکلات این استان، آن را به قطب گردشگری تبدیل می کنم.


عارف گفت: با ۸۰۰ هزار هکتار زمین قابل کشت و مهار آب ها می توان اشتغال زیادی را در کرمانشاه فراهم کرد.
وی، توسعه کشاورزی را اولویت دولتش در این استان دانست و افزود: با بیمه کشاورزان و محصولات کشاورزی می توان زمینه فعالیت بیشتر کشاورزان را فراهم کرد.


عارف، توسعه صنایع تبدیلی را از دیگر زمینه های پیشرفت استان کرمانشاه دانست و گفت: برای رونق کسب و کار از قابلیت حمل و نقل و جغرافیای منطقه حداکثر استفاده را خواهیم کرد.


وی بر صنعتی شدن استان کرمانشاه تاکید و اضافه کرد: در دولت آینده به محیط زیست و رفع پدیده ریزگردها به طور جدی توجه خواهد شد.


این نامزد ریاست جمهوری، مقابله با گرانی و رفع مشکل مسکن را از اولویت های برنامه اش اعلام کرد و افزود: مطالبات به حق معلمان، پرستاران، کارگران، کشاورزان، کارکنان، معلولان و جانبازان را پیگیری خواهم کرد.
عارف از مردم کرمانشاه به عنوان مردمی شجاع، مقاوم، جوانمرد، سلحشور، پهلوان و میهمان نواز یاد کرد که در هشت سال دفاع مقدس، وفاداریشان را به انقلاب اسلامی ثابت کرده اند.