به گزارش پارس نیوز، 

با تغییر یا جابه‌جایی وزرا مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود؛ دولت نیاز به تغییر رویکرد دارد/ بخشی از مشکلات ناشی از تصمیمات غلط دولت است

حمید قزوینی" عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام" در گفتگو با «پارس»، در پاسخ به این سؤال "آیا با تغییر و یا جابه‌جایی وزرا، مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود؟"، گفت: «صرف‌نظر از دولت فعلی و یا دولت‌های دیگر باید اذعان داشت تا وقتی تغییر رویکرد اتفاق نیفتد تغییر افراد خیلی تأثیر نخواهد گذاشت».

وی افزود: «معمولاً افراد و اعضای کابینه محدوده مشخص از اختیارات دارند و کارآمدی آن‌ها هم میزان مشخصی دارد بنابراین رویکردها باید تغییر کند و با تغییر افراد مشکل حل نخواهد شد».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به تغییر وزرا در دولت احمدی‌نژاد اشاره و خاطرنشان کرد: «در دولت سابق شاهد تغییر زیادی از وزراء بودیم درحالی‌که موضوع لزوماً به افراد ارتباطی نداشت».

قزوینی درباره اینکه چرا دولتِ دوم روحانی با مشکلات عدیده‌ای اقتصادی روبه‌رو شد؟، اظهار داشت: «بخشی از مشکلات به خود دولت برمی‌گردد، بخشی از مشکلات، ساختاری و مربوط به اقتصاد ایران است و لزوماً ربطی به دولت ندارد. بخشی نیز ناشی از فشارهای خارجی است به همین جهت باید مجموعه آن‌ها را کنار هم قرار داد».

وی در پاسخ به این سؤال" آیا قبول دارید دولت در حل مشکلات اقتصادی منفعل عمل کرد؟"، تأکید کرد: «ما یک سه‌ضلعی داریم و باید آن‌ها را باهم دید. نگاه‌های تک‌بعدی به نتیجه نمی‌رسد، به‌هرحال بخشی از مشکلات ریشه در دولت دارد و به ناکارآمدی بخشی‌هایی از دولت و نگاه‌های غلطی که به اداره امور کشور دارند برمی‌گردد».

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام اضافه کرد: «بخشی هم مربوط به ساختار اقتصادی ایران است که ریشه در این دولت ندارد و باید دستگاه‌ها و قوای دیگر هم کمک کنند تا مشکلات حل شود».

قزوینی می‌گوید: «ضلع سوم مشکلات هم تحریم‌ها و فشارهای خارجی است».

وی در پاسخ به این پرسش" به نظر شما بروز مشکلات اقتصادی تأثیری برای اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده نخواهد داشت؟"، گفت: «مردم زمانی که در انتخابات شرکت می‌کنند به مؤلفه‌های فراوانی توجه می‌کنند. انتخابات مانند مابقی پدیده‌ها تک عنصری نیست».

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام بابیان اینکه در ایام انتخابات مؤلفه‌های فراوان در تصمیم‌گیری مردم تأثیرگذار است، افزود: «برخی در آوردگاه انتخابات شعارهای اقتصادی می‌دهند اما بااین‌حال مردم به آن‌ها رأی نمی‌دهند و در مقابل برخی دیگر شعارهای غیراقتصادی می‌دهند اما مردم به آن‌ها اعتماد می‌کنند و رأی می‌دهند».

قزوینی تأکید کرد: «تصمیم مردم در هر انتخابات (مجلس و ریاست جمهوری) لزوماً تابع مؤلفه‌های اقتصادی نیست البته حتماً مسائل اقتصادی در نگاه مردم تأثیر می‌گذارد اما به اعتقاد بنده جامعه ما نسبت به گذشته تغییر کرده و با افزایش آگاهی‌ها نوع تصمیم‌گیری مردم تغییریافته است».

وی درباره موضع‌گیری برخی از اصلاح‌طلبان در قبال تأثیر گذرای عملکرد دولت در نتایج انتخابات آینده، گفت: «بنده اساساً موافق نیستم برای پدیده‌ای که در دو سال آینده اتفاق خواهد افتاد از الآن پیرامون آن اظهارنظر کنیم».

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام خاطرنشان کرد: «بنده از انتخابات مجلس پنجم درگیر انتخابات شدم و می‌توانم با تجربه‌ای که کسب کرده‌ام بگویم مردم در یکی، دو روز آخر تصمیم می‌گیرند».

قزوینی درعین‌حال بابیان اینکه تصمیم‌گیری دو طیف سیاسی تغییر نمی‌کند، اظهار داشت: «چه جریان اصولگرا و چه جریان اصلاح‌طلب از مدت‌ها قبل تصمیم می‌گیرند و تابع تحولات نیستند اما لایحه خاکستری که در انتخابات تأثیرگذار هستند معمولاً در روزهای آخر و حتی ممکن است در شب آخر تصمیم‌گیری کنند».

وی تصریح کرد: «از الآن نمی‌شود درباره انتخابات آینده قضاوت کرد و به اعتقاد بنده خطا است که از الآن پیرامون آینده تحلیل ارائه کنیم».