ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پارس با اشاره به وعده های کاندیداها در خصوص رفع سریع مشکلات اقتصادی کشور گفت: با توجه به فشارهای معیشتی، مطمئناً توقع مردم از نامزدها رفع مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت است.

وی با بیان اینکه عمده مردم می دانند که رفع مشکلات اقتصادی یک شبه حل نخواهد شد اظهار داشت: نامزدها تنها با یک برنامه ریزی صحیح می توانند قسمت عمده ای از مشکلات معیشتی مردم را سرو سامان بدهند.

نکو تصریح کرد: عمده شعارهای اقتصادی نامزدها، اگر به رفع قسمت هایی از مشکلات معیشتی مردم که می تواند در کوتاه مدت رفع شود بینجامد، امیدوارکننده است، در غیر اینصورت مردم خود در تشخیص سایرمعضلات اقتصادی که زمان بر بوده نگاه دقیقی نسبت به شعارهای نامزدها خواهند داشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: نامزدها باید در ارائه برنامه های اقتصادی خود مشخص کنند که چه برنامه هایی قرار است در کوتاه مدت و چه برنامه هایی در بلندمدت قرا است مشکلات اقتصادی را مرتفع کند.

" ضرورت اعلام جزئیات برنامه های اقتصادی نامزدها"

نکو با بیان اینکه بررسی موضوعات جزئی اقتصادی همانند موضوعات کلی باید مدنظر نامزدها در ارائه برنامه های خود قرار بگیرد اضافه کرد: نامزدها باید به ریز برنامه های اقتصادی خود به مانند صادرات غیرنفتی هم اشاره کند که هنوز در مورد برخی از صنایع کوتاهی وجود دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کاندیداها بیشتر در رابطه با ریزبرنامه های اقتصادی خود بحث کرده و از موضوعات کلی پرهیز کنند که این مسئله می تواند جز ضروریات ارائه برنامه های اقتصادی نامزدها باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نامزدها واقعیات را به مردم بگویند تصریح کرد: هنوز کاندیدی بین کاندیداها جرآت بیان اینکه باید یارانه ها ۵ دهک بالای جامعه را حذف کرد را نداشته است.

نکوافزود: کاندیداها خود واقف به این موضوع هستند که یارانه نقدی ۵دهک بالای جامه باید برداشته شده و رضایت مندی در این دهک باید با سایر حمایت های دیگر صورت پذیرد.

این نماینده مردم رباط کریم در پایان افزود: نامزدها از بیم عدم اعتماد و عدم رأی اوری از ناحیه ۵ دهک بالای جامعه از گفتن حذف یارانه نقدی این دهک سر باز می زنند که این موضوعی نیست که بشود کتمان کرد.