به گزارش پارس نیوز، 

عباس گودرزی"عضو کمیسیون اجتماعی مجلس" در گفتگو با «پارس»، در پاسخ به این سؤال" آیا مجلس قصد تحقیق و تفحص از وزارتخانه‌های اقتصادی دولت که با ضعف مدیریت روبه‌رو است ندارد؟"، گفت: «خیلی با تحقیق و تفحص‌هایی که مجلس انجام می‌دهم موافق نیستم، به نظر بنده بهترین تحقیق و تفحص را خود دولت می‌تواند انجام دهد ازاین‌رو دولت باید به‌صورت جدی ظاهر شود و نظارت بر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها جدی دنبال و پیگیری کند».

وی افزود: «با تشدید نظارت، دولت می‌تواند تحقیق و تفحص انجام دهد، باید به این نکته مهم اذعان داشت تا زمانی که دولت، نه این دولت بلکه هر دولتی اراده‌ای برای مبارزه با فساد نداشته باشد کار سخت خواهد شد».

نماینده مردم بروجرد درباره اینکه"آیا دولت پیام استیضاح مجلس را دریافت کرده است؟"، فقط به این مطلب بسنده کرد که، «در خانه اگر کس است یک حرف بس است».

گودرزی همچنین نسبت به رد طرح شفافیت آراء نمایندگان واکنش نشان داد و تأکید کرد: «یکی از آسیب‌هایی که در مجلس مشاهده می‌کنیم عدم شفایت اقدامات بعضی از نمایندگان است. متأسفانه بااینکه 200 نفر این را امضاء کرده بودند اما فقط 52 رأی آورد و فوریت آن رأی نیاورد».

وی افزود: «درصورتی‌که شفافیت رأی باعث روشن شدن مرزبندی‌ها می‌شود و خط و مشی افراد نمایان و مردم نیز در انتخابات دقتشان بیشتر می‌شود».

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: «شفایت آراء نمایندگان منجر خواهد شد مردم در انتخابات بتوانند تشخیص بهتر و تصمیم‌گیری سریع‌تری برای انتخاب وکلای خود داشته باشند چراکه در برخی از مواقع انتقاداتی به خود نمایندگان مطرح می‌شود».

گودرزی می‌گوید: «برخی مواقع نماینده‌ای راهنمای راست می‌زند اما به چپ وارد می‌شود، عده‌ای زیر طرحی را امضاء می‌کنند اما یا پس می‌گیرند یا در مخالفت آن سخن می‌گویند و این اصلاً مناسب نیست».

وی بابیان اینکه این اقدامات پیام مناسبی را منتقل نمی‌کند، تأکید کرد: «اگر مجلس رفتار صادقانه و شفافی نداشته باشد، آثار منفی در جامعه به‌جا خواهد داشت ازاین‌رو امیدواریم در مجلس شاهد بروز شفافیت نمایندگان باشیم تا بدین‌وسیله مردم در انتخابات دقت بیشتری داشته باشند و نشان داده شود مجلس در رأس امور است».

به گزارش «پارس»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه، 14 شهریور قوه مقننه با یک‌فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس مخالفت کردند و قرار شد این طرح به‌صورت عادی در پارلمان بررسی شود.

مخالفت نمایندگان مجلس با یک‌فوریت طرح شفافیت آرا، با واکنش‌هایی از سوی نمایندگان موافق این طرح و نیز برخی محافل سیاسی و اجتماعی روبه‌رو شد.

 احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس و به‌عنوان نماینده‌ای که کمپین #شفافیت_آرا را راه‌اندازی کرده است، به‌صورت داوطلبانه در پیامک‌های جداگانه‌ای، از نمایندگان مجلس درخواست کرده که به این کمپین بپیوندند. نمایندگانی که به این کمپین پیوستند، خواستار شفافیت آرایشان به طرح‌ها، لوایح، تحقیق و تفحص‌ها، سؤال از رئیس‌جمهور و نیز استیضاح وزرا هستند. عباس گودرزی هم به این کمپین پیوسته است.