به گزارش پارس به نقل از کیهان، این تحلیل را کیم غطاس تحلیلگر بی بی سی در واشنگتن عنوان کرد و افزود: رئیس جمهوری آمریکا ۲ سال است که سعی می کند از کشیده شدن به جنگ سوریه پرهیز کند.


وی اضافه کرد: اوباما و اطرافیانش از آن بیم دارند که هرگونه اقدام عملی، آنها را روی شیب لغزنده قرار دهد و کنترل روند حوادث از دستشان خارج شود.


این تحلیلگر معتقد است: با توجه به مخالفت روسیه و استفاده احتمالی این کشور از حق وتو، دخالت نظامی آمریکا در سوریه، هرچند در ابعاد محدود، باید بدون مجوز سازمان ملل انجام شود. اما تا به اینجا هیچ تلاشی برای ایجاد ائتلافی از کشورهای اروپایی راغب به مداخله و متحدان عربی آمریکا صورت نگرفته است. از طرف دیگر، آقای اوباما گفته که آمریکا دست به اقدام نظامی یک جانبه نخواهد زد.


تحلیلگر بی بی سی افزود: تجربه افغانستان و عراق تأثیر منفی زیادی روی مردم آمریکا گذاشته و آنها را از جنگ خسته و دلزده کرده است. باراک اوباما هم می داند در کشورش تمایل اندکی برای دخالت نظامی مستقیم در سوریه وجود دارد. در روز یادبود (آخرین دوشنبه ماه مه که در آمریکا برای یادبود سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ ها تعطیل عمومی است) آمریکایی ها یاد کسانی که در جنگ ها کشته شده اند را گرامی داشتند، و در مراسمی که در واشنگتن برگزار شد، بسیاری نگران دخالت احتمالی آمریکا در سوریه بودند. یک زن گفت « الان وضع اقتصادی ما هیچ خوب نیست، و نمی دانم دیگر چقدرمی توانیم از جیب خودمان بزنیم و برای مردم کشورهای دیگر خرج کنیم. » یک زن دیگر هم گفت « ما سال های زیادی در عراق گرفتار بوده ایم. در کل خیلی از جنگ خسته شده ایم. »