به گزارش پارس نیوز، 

دو روز گذشته در حادثه تروریستی دل‌خراش جمعی از مردم و نیروهای مسلح کشورمان در جریان رژه نیروهای نظامی اهواز به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی عوامل تروریستی وابسته به جریان تکفیری به شهادت رسیدند. در پی وقوع این ماجرا بلافاصله وزارت اطلاعات و سایر نهادهای امنیتی کشورمان با شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه از حمایت برخی از کشورهای همسایه از جمله عربستان و امارات در این ماجرا خبر دادند. مقام معظم رهبری در جریان دیدار روز گذشته خود با مدال‌آوران بازی‌های آسیایی تأکید کردن که قطعاً با مسببان این حادثه برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

منصور حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی سایت پارس با ابراز تأسف از وقوع این حادثه و به شهادت رسیدن جمعی از هم‌وطنان و نیروهای مسلح کشورمان تصریح کرد: «پیشرفت روزافزون جمهوری اسلامی ایران در طی سال‌های اخیر بدون اتکا به کشورها و عوامل خارجی سبب شده است تا بدخواهان این نظام مقتدر برای ضربه زدن به کشورمان از هیچ اقدامی دریغ نکنند که در این میان انجام اقدامات تروریستی یکی از آن‌ها محسوب می‌شود».

وی خاطرنشان کرد: «بر همگان مشخص و روشن است که حادثه تروریستی اهواز با حمایت کدام کشورهای منطقه و درواقع دشمنان جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است از این همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مسببان این حادثه باید منتظر عواقب کار خود باشند».

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم تأکید کرد: «در طی سال‌های اخیر عربستان سعودی با همراهی چند کشور عرب‌زبان دیگر به‌مانند امارات نقش پررنگی را در جهت حمایت از گروه‌های تروریستی ایفا می‌کند به‌گونه‌ای که سعودی‌ها امروز مهم‌ترین تأمین‌کننده نیازهای مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی هستند از این قطعاً در ماجرای اهواز نیز سعودی‌ها با توجه به رویکردهای خصمانه‌ای که علیه کشورمان در این سال‌ها اتخاذ کردند نقش دارند».

حقیقت پور بابیان اینکه قطعاً از دست دادن جمعی از عزیزانمان در حادثه تروریستی بسیار دردناک است گفت: «دشمنان جمهوری اسلامی ایران باید خوب بدانند که این قبیل اقدامات که در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران رخ‌داده است از مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان را کاهش نخواهد و بلکه پایداری آن‌ها در جهت حفظ ارزش‌های امام، انقلاب و رهبری را استوارتر خواهد کرد».

وی تأکید کرد: «مقامات سعودی و کشورهای که با عربستان همراه شدند به‌خوبی بدانند که به‌زودی خون مردم بی‌گناه یمن، سوریه، عراق و ایران که در جریان حوادث تروریستی به‌ناحق ریخته شده است پای آن‌ها را می‌گیرد و زمینه سقوط آن‌ها فراهم خواهد شد».

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم خاطرنشان کرد: «برای همه کشورهای جهان روشن است که اگر آمریکا در جهت حمایت از یک کشور اقداماتی را انجام می‌دهد تنها در جهت تأمین منافع است ازاین‌رو سعودی‌ها که امروز به متحد اصلی آمریکا در برهم زدن آرامش جهانی تبدیل شدند قطعاً باید منتظر آینده مبهمی باشند که چه‌بسا با نابود شدن آن‌ها به دست آمریکایی‌ها رقم بخورد».

حقیقت پور تصریح کرد: «امیدواریم با توجه به وقوع حادثه تروریستی اهواز و حوادث مشابه این‌چنینی در سطح جهان سازمان ملل به‌عنوان متولی برقراری صلح جهانی در جهت مقابله با کشورهای حامی تروریست وارد عمل شود و اقدامات درخوری را انجام دهد».