به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران در در دیدار با نمایندگان رسانه‌های آمریکا در نیویورک، برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام نمود که در صورت بازگشت ترامپ به برجام، مذاکره می‌کنیم.

رئیس جمهور ایران حسن روحانی گفت: "ترامپ پیش از این چندین حرکت بسیار اشتباه نسبت به ایران و مردم ایران انجام داده است (با اشاره به خروج آمریکا از برجام). او بدون هیچ دلیلی تهدید می‌کند و در امور داخلی ما دخالت می‌کند. بنابراین، قبل از شروع مذاکرات این خطا‌ها باید اصلاح شوند".

به گفته روحانی، ایران در صورتی که طرف دیگر توافقنامه تعهدات خود را برآورده کند، به مقررات برجام پایبند خواهد ماند. او اشاره کرد که تلاش امریکا برای انکار حق فروش نفت ایران "نه تنها غیر واقعی، بلکه بسیار خطرناک می‌باشد. "

ششم اوت ۲۰۱۸ اولین موج تحریم‌های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.

تحریم‌های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم‌های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم‌های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ به مرحله اجرا در می‌آید. علاوه براین واشنگتن قصدارد اقداماتی را در برابر کشور‌هایی که با ایران همکاری می‌کنند صورت دهد. بقیه تحریم‌های آمریکا از ۵ نوامبر اجرا خواهند شد.

در تاریخ ۸ ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها‌ی این کشور علیه تهران را را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت‌های هسته‌ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم‌های یک طرفه می‌باشد.

از زمان خروج آمریکا از برجام تقریبا ۱۰۰ شرکت خارجی از خاتمه فعالیت خود در ایران خبر داده اند.