به گزارش پارس نیوز، 

سایت پارس حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته تهران را به مقصد نیویورک به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ترک کرد. حضور روحانی در این دوره از نشست مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل لغو یک‌طرفه برجام از سوی آمریکا و درخواست مذاکره مستقیم دونالد ترامپ از رئیس‌جمهور ایران با حساسیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو است به‌گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی با توجه به تشکیل نشست شورای امنیت سازمان ملل با حضور دونالد ترامپ با موضوع ایران نسبت به امکان مذاکره میان ایران و آمریکا گمانه‌زنی‌ها را مطرح کردند.

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی سایت پارس با اشاره به اینکه قطعاً مردم و مسئولین کشورمان منتظر سخنان مقتدرانه و محکمی از رئیس‌جمهور کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل هستند اظهار کرد: «قطعاً با حادثه تروریستی که دو روز گذشته در اهواز رخ داد و بسیاری از مسائل دیگر چون لغو توافق برجام از سوی آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان انتظارات از روحانی برای بیان دغدغه و مسائل مربوط به ایران و جهان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است».

وی خاطرنشان کرد: «روحانی در حاشیه دیدارها و نشست‌هایی که بدون شک با مقامات و روسای جمهور بسیاری از کشورها برگزار خواهد کرد باید نسبت به رویکردهای آمریکا در قبال ایران اعتراض خود را اعلام کند».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «حوادث تروریستی که در دو روز گذشته در اهواز رخ داد و موجب به شهادت رسیدن جمعی از هم‌وطنان و نیروهای نظامی کشورمان شد بدون شک با حمایت مقامات آمریکایی از گروه‌های تروریستی صورت گرفته است روندی که در طی سال‌های اخیر نیز تشدید شده است و باید اقدام جهانی برای مقابله با آن صورت گیرد».

ذوالنور با بیان اینکه روحانی می‌تواند رویکرد جهانی را برای مقابله با تروریسم جهانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند تصریح کرد: «رئیس‌جمهور کشورمان در ادوار گذشته مجمع عمومی سازمان ملل همواره بر ضرورت گسترش صلح جهانی تأکید داشته است ازاین‌رو زمان آن فرا رسیده است که یک رویکرد اساسی برای مقابله با تروریسم از سوی کشورهای عضو سازمان ملل اتخاذ شود».

وی در ادامه درباره امکان برقراری مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا تصریح کرد: «بدون شک در این شرایط ترامپ برای به دست آوردن وجهه ازدست‌رفته خود در عرصه جهانی بعد از خروج از توافق برجام و معاهده‌هایی چون پاریس درصدد است تا با طرح موضوعاتی چون مذاکره با ایران و کره شمالی و بسیاری از کشورهای دیگر برای خود فرصت بخرد غافل از اینکه دیگر فرصتی برای وی باقی نمانده است».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «با توجه به روند مناسبات میان ایران و آمریکا که برای همه جهان روشن است و در آن هیچ‌گونه فرصتی برای تعامل مثبت وجود ندارد قطعاً این بار نیز ترامپ به‌مانند دفعات گذشته در راستای برقراری مذاکره با ایران به در بسته خواهد خورد».

ذوالنور تصریح کرد: «هیچ شانسی برای آمریکا و ترامپ پیرامون مذاکره با ایران وجود ندارد چراکه برای ما و دولتمردانمان تجربه برجام کفایت می‌کند ازاین‌رو تکرار اشتباه مجدد قطعاً نتایج خوبی را برای ما در پی نخواهد داشت».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «آمریکایی‌ها همواره در طی سال‌های اخیر به طرق مختلفی همچون اعمال تحریم‌ها و حمایت از دشمنان جمهوری اسلامی ایران به صورت روشن دشمنی خود را با ایران اثبات کردند اما با مقاومت ملت ایران و هوشیاری رهبر انقلاب به در بسته خوردند ازاین‌رو درصدند با طرح مذاکره با مقامات ایرانی و حتی رهبر انقلاب راه نفوذ جدیدی را پیدا کنند که قطعاً در این مسیر نیز باز همراه به جایی نمی‌برند و شکست از آن آن‌ها خواهد شد».