به گزارش پارس نیوز، 

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) در برابر جریان حاکم با آن همه سلاح مرگبار آن روز نبود، در برابر انحراف ملت‌ها بود. ما می‌توانیم به دنیای امروز ثابت کنیم که با همه سرکوب‌گری‌ها و مظالم، انقلاب و قیام امام حسین (ع) پیروز است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: با این منطق قیام سیدالشهدا (ع) پیروز است و دشمن امام حسین (ع) شکست خورده، دنیای امروز همه چیز را از زاویه مادیات می‌بیند و با ما باید ملاک و مدرکی که دنیای امروز بپسندد نشان بدهیم که امام حسین (ع) در قیامش پیروز شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه تصریح کرد: امام صادق (ع) در زیارت عاشورا می‌فرمایند: خدا لعنت کند امتی را که امام حسین (ع) را از مقام خودش دفع کرد و نگذاشت به حقش برسد، خدا لعنت کند امتی را که سیدالشهدا (ع) را از مقام و رتبه‌ای که خدا برایش قرار داده بود، زائل کرد و خدا لعنت کند امتی را که امام حسین (ع) را کشت.

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) اول امت را لعنت می‌کند و بعد شمر، یزید، ابوسفیان، معاویه و یزید را لعنت می‌کند، علتش را هم سیدالشهدا (ع) در سخنی که از اصل انگیزه انقلاب و قیام مطرح کردند اینگونه فرمودند: من قیام کردم برای اینکه امت را اصلاح کنم.

نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی ادامه داد: مشکل در امت است نه در جریان مستکبر حاکم، یعنی اگر بنا بود که امت مشکل نداشته باشد این جریان ظالم بر سرنوشت و مقدرات دین مسلط نمی‌شد که با حجت خدا اینگونه عمل کند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: جمعیت ۱۲۰ هزار نفری که با امام حسین (ع) جنگیدند، یک لشگر از پادگان درآمده نبودند، این جمعیت مرد و زن، مردم کوفه بودند، این مردم آمدند خون پسر پیغمبر را ریختند، امام حسین (ع) می‌گوید من این را می‌خواهم درست کنم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) فرمودند: ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است، گفت: ماه صفر تمام نشده بود مردم نظام شاهنشاهی را به خاک نشاندند، این اثر کربلا است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی افزود: تا روزی که این امت حسینی است، استکبار شکست خورده است و شاهد ۴۰ سال مردم انقلابی هستیم. حرکتی که سیدالشهدا (ع) شروع کردند، ادامه دارد، این سینه‌زدن‌ها و عزاداری‌ها مردم در روز عاشور و تاسوعا دلالت می‌کند که کربلا ادامه دارد و کربلا موجود است.

وی ادامه داد: هر زمینی زمین کربلاست و هر روز روز عاشورا است و هرچه می‌گذرد این سرزمین وسیع‌تر می‌شود و در مقابل جریان استکباری که جهان را گرفته می‌ایستد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اکنون که همه دنیا به سر ما ریخته است، ما شکستشان می‌دهیم، سفره ما را هدف گرفته‌اند، اما بازهم شکستشان می‌دهیم و آینده برقرار است.