به گزارش پارس نیوز، 

حسین نورانی نژاد در ارتباط با ضرورت پرهیز از حاشیه‌ها و سوء استفاده از تریبون ایام محرم اظهار کرد: من هم مثل اکثریت بزرگ جامعه ایرانی، تعلق خاطر زیادی به این مراسم و فرهنگ و مکتب عاشورایی دارم؛ پس طبیعی است که نسبت به این موضوع که در کنار آن از کودکی تربیت شده ایم تعلق خاطر ویژه‌ای داشته باشم.

وی ادامه داد: عاشورا، فرهنگ عاشورایی و آیین های سنتی آن جایگاه رفیعی در اذهان عمومی دارد و یک سرمایه بزرگ اجتماعی است.

نورانی‌نژاد با تاکید بر ضرورت پرهیز از خرافه‌گرایی و تحریف‌های منفعت طلبانه در منبرهای مذهبی گفت: به نظر من امروز جای خالی یک استاد مطهری دیگری را در جامعه احساس می‌کنیم که تلاش می‌کرد تا با تحریف‌هایی که توسط برخی در منابر صورت می‌گیرد مقابله شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: باید جلوی تحریف‌هایی که در مورد عاشورا و سید الشهدا می‌شود ایستاد، آن هم نه فقط تحریف های تاریخی، بلکه تحریف‌های سیاسی که به دنبال اهداف سیاسی مطرح می‌شود را نیز باید افشا کرد.

نورانی نژاد با بیان اینکه "برای تبیین موضوع تحریف‌های سیاسی در منبرهای مذهبی از خاطرات شخصی خودم استفاده می‌کنم" گفت: در برخی از مراسم‌هایی که شرکت می‌کردم اتفاقات این چنینی می‌افتاد. مثلا یادم نمی‌رود که در مراسم دعای عرفه در حسینیه پارچه فروش‌ها برای آیت الله هاشمی رفسنجانی طلب مرگ می‌شد. در همان زمانی که ایشان یکی از مقامات رده بالای نظام بودند این اتفاق می‌افتاد.

وی با اشاره به توهین برخی اشخاص مذهبی به رئیس جمهور نیز گفت: امسال هم دیدیم که شبیه این توهین‌ها به رئیس جمهور قانونی مردم صورت گرفت. ما شبیه این رفتارها را در چنین محافلی زیاد دیده‌ایم. با اینکه با آقای احمدی‌نژاد اختلاف نظر زیادی داریم اما فراموش نمی‌کنیم یکی از مداحان معروف که با آقای احمدی نژاد اختلاف پیدا کردند چگونه شنیع‌ترین کلمات و رکیک‌ترین حرف‌ها را به او و نزدیکانش نسبت داد و آب از آب تکان نخورد. همین طور خاطره اتهام به آقای کروبی که گفتند در عروسی دختر ایشان سکه توزیع شده در حالی که اصلا آقای کروبی دختری ندارد در خاطره ها هست. این حرف ها از سوی مداحان معروف و در برخی محافل مذهبی عنوان شده و متاسفانه کماکان این مداحان در مجالس بزرگان کسب اعتبار می کنند .

نورانی نژاد سپس ادامه داد: این نوع رفتارها به مراسم عزاداری امام حسین (ع) که پیش از این هم گفته‌ام یک نوع سرمایه اجتماعی به حساب می‌آید، ضربه می‌زند. به نظر می‌رسد یک ندای مطهری گونه‌ای می‌طلبد تا با این تحریف‌های فعلی مقابله شود. متاسفانه در این مراسم‌ها به جای اینکه از این سرمایه برای پیوند قلبی معتقدان به عاشورا استفاده شود برای ایجاد کینه و نفرت استفاده می‌شود. مطمئنا تا الان هیچ انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته است که یک طرفش لیست یزیدیان باشد و یک طرفش لیست یاران امام حسین (ع)؛ اما وقتی در برخی محافل مذهبی با برانگیختن احساسات عاشورایی و مذهبی مردم متدین می‌گویند به فلانی‌ها رای ندهید و به فلانی‌ها رای بدهید، این یزیدی و حسینی کردن یک رقابت ساده سیاسی و فرو کاستن این سرمایه عظیم اجتماعی است.

وی در پایان گفت: آنها برخلاف نیت درونی‌شان به جایگاه رفیع عاشورا و سرمایه عظیم مردم ضربه وارد می‌کنند. آیا منظور از حضور دیانت در سیاست این بوده است؟ خیر، قطعا کسانی که خواستند دیانت را در سیاست وارد کنند چنین رویکردی را مد نظر نداشتند.