به گزارش پارس ، به نقل از فارس، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد امام خمینی (ره) که در مسجد آقا سید علی قزوین برگزار شد با اشاره به ویژگی های امام خمینی (ره) از منظر دیگر جهانیان گفت: برخی از افراد امام خمینی را به عنوان مجتهد بزرگ برخی دیگر به عنوان فقیهی عادل و یا به عنوان عارف و برخی نیز به عنوان سیاستمدار مطرح می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) رسالت انبیاء را ادامه داد و این بخش مهمی از همین ظرفیت سازی توسط امام خمینی (ره) بود به طوری که دعوت به توحید در راستای تحقق رسالت انبیاء از سوی امام خمینی (ره) در جامعه پیاده شد.

امام جموعه موقت قزوین تأکید کرد: امام خمینی (ره) از ورود هر چه غیر خدا بود به حریم دلش خودداری می کرد و همین دعوت به توحید نیز راه و رسم انبیا است که در روح امام خمینی (ره) تجلی یافته است.

وی با اشاره به دیگر ابعاد شخصیتی انبیا یادآور شد: هدایت مردم به سوی عبادت و عبودیت خداوند نیز از دیگر راه و رسم انبیا بود که قطعاً امام خمینی (ره) نیز رویکرد این چنینی داشت و در این راستا مردم را به سوی بندگی خداوند فرا می خواند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: امام خمینی (ره) با صدور انقلاب درصدد بود تا توحید، کرامت انسانی، هدایت به سوی بندگی و همه آموزه های نورانی قرآن را در جمع همه مردم منعکس کند.

عابدینی یادآور شد: البته همیشه در برابر این دعوت به عبودیت و توحید مستکبرانی وجود داشتند که مخالفت کرده و به مبارزه برخیزند.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در خصوص عدالت و اشاعه آن در جامعه تلاش زیادی کرد چراکه می دانست عدالت پذیری در روح همه انسان ها وجود دارد و فردی که مرتکب ظلم می شود قطعاً متوجه این اشتباه خود خواهد شد و خودش نخستین فردی است که از ناحیه همین ظلم آسیب می بیند.

امام جمعه موقت قزوین، امام خمینی (ره) را پرچمدار دین در عصر کنونی عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) در دل انسان ها نفوذ کرده و همین عاملی برای ارتباط دو طرفه ایشان با مردم بود به طوری که مردم نیز با امام رابطه نزدیکی برقرار کرده بودند.

عابدینی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در ۲۴ خرداد ماه تأکید کرد: باید برای انتخاب رئیس جمهور آینده به دنبال فردی باشیم که اصلح بوده و شایستگی پرچمداری جمهوری اسلامی را داشته باشد.

وی ادامه داد: حمایت از مستضعفان مسئله مهمی است که رئیس جمهور آینده نباید از این مهم بی بهره باشد.

امام جمعه قزوین همچنین با اشاره به نگاه متعالی امام خمینی (ره) به وقایع و رویداد ها عنوان کرد: زمانی که خرمشهر آزاد شد ایشان فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این نگاه امام خمینی (ره) به آزاد سازی خرمشهر همان تبلیغ توحید است و به این معنا است که نباید توحید را در همه امور فراموش کنیم.