به گزارش پارس نیوز، 

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با ژاک فرانسوا، رییس کمیسیون انرژی اتمی فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

تأکید بر پیشینه روابط تاریخی دو کشور، حمایت از برجام، و حوزه های همکاری هسته ای، اهم موضوعات مورد بحث در این دیدار را تشکیل می داد.

در ابتدای این دیدار،  صالحی به پیشینه تاریخی روابط ایران و فرانسه اشاره نمود و خواستار مشارکت فعالانه فرانسه در تبادل دانشجو با ایران و برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه علوم و فناوری هسته ای شد. در حوزه هسته ای همکاری در حوزه های گداخت، علمی و آموزشی و مدیریت پسماند مورد تاکید قرار گرفت. کاربرد فناوری کوانتومی در ارتباطات، محاسبات رایانه ای، بیولوژی و حسگرها نیز به عنوان یکی دیگر از حوزه های مورد علاقه مشترک برای همکاری مطرح شد.

در ادامه این دیدار،  ژاک فرانسوا بر وجود فرصت های فراوان برای همکاری مشترک تأکید کرد. رئیس کمیسیون انرژی اتمی فرانسه، برجام را توافق موفقی خواند و تعهد فرانسه و به ویژه رئیس جمهور این کشور به آن را مورد تاکید مجدد قرار داد و اعمال تحریم های آمریکا بر ضد ایران را مایه تأسف خواند. در پایان این دیدار، طرفین بر گسترش و پیگیری همکاری های مورد علاقه مشترک از طریق تنظیم اسناد همکاری لازم، تاکید کردند.