به گزارش پارس نیوز، 

حمد بن جاسم آل ثانی در پاسخ به این سئوال که علت تحریم قطر توسط عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی چیست؟ گفت: سیاستی که عربستان سعودی در قبال قطر در پیش گرفته است کاملا محکوم به شکست است. بدون شک در آینده آنها مجبور خواهند شد رفتارشان را در قبال ما تغییر دهند. 

آنها تحریم قطر را آغاز کردند . اقدام به تهدید و تحریم ما کردند و جالب است که هیچ دلیل منطقی بجز برخی اتهام های واهی برای این کار ندارند.

نخست وزیر پیشین قطر گفت: البته من علت این تهدیدها و تحریم ها را می دانم اما تعجب می کنم چرا آنها چشمان خود را روی حقایق بسته اند. عربستان و متحدانش قطر را می خواهند. همه ی قطر را. آنها در واقع می خواهند کشور ما را اشغال کنند و در آنجا یک کشور پادشاهی که خودشان می خواهند تاسیس کنند. 

وی ادامه داد: عربستان به دنبال ثروت و حق حاکمیت قطر است اما باید بداند که این موضوع خطر قرمز ما است. اما آنچه که برای من جای تعجب دارد این است که چه کشورهایی چنین توصیه هایی را به آنها می کنند. 

نخست وزیر سابق قطر ادامه داد: ما می خواهیم با کشورهای عربی همکاری داشته باشیم اما به انها هیچ اعتمادی نداریم . در واقع دیگر اعتمادی باقی نمانده است. 

بن جاسم درباره ایران و تحولات منطقه نیز گفت: کشورهای عربی باید تمام تلاش خود را برای بازگرداندن آرامش به منطقه خاورمیانه به کار گیرند و تنها راه آن گفت و گو با تهران است. باید رو در رو با ایران به گفت وگو بنشینند. آمریکا نیز بجای فشار آوردن به ایران از طریق تحریم و تهدید، باید گفت وگو و مذاکره با تهران را بطور جدی آغاز کند.

نخست وزیر پیشین قطر افزود: از نظر دوحه، منطقه ما به اندازه کافی مملو از بحران و تنش است و نیاز به جنگ جدیدی نیست؛ نه با ایران و نه با هیچ کشور دیگر. 

ما امیدواریم که تنش های منطقه از طریق مسالمت آمیز و گفت و گو حل و فصل شود و بزودی شاهد آغاز مذاکرات جدی میان ایران و کشورهای عربی باشیم.