به گزارش پارس نیوز، 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به تلاش آلمان برای ایجاد سیستم پرداخت مالی در راستای حفظ توافق هسته‌ای با ایران، اظهار داشت: حفظ صادرات نفت، حفظ مبادلات مالی و بانکی و همچنین سرمایه گذاری در ایران از جمله مباحثی است که پس از خروج آمریکا از برجام با اروپایی‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اروپایی‌ها نسبت به حفظ برجام ضعیف است، اظهار کرد: طرح مباحثی مانند دورزدن تحریم‌ها نشان‌دهنده این است که نظام مالی و بانکی دنیا به جولانگاه آمریکایی‌ها تبدیل شده است.

راهکار‌های دورزدن تحریم‌ها توسط اروپا پایدار و قابل اعتماد نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در واقع برون‌رفت اروپایی‌ها از حوزه مالی و بانکی دنیا و تلاش برای کمک به کشورمان از ناحیه دور زدن تحریم‌ها پایدار و قابل اعتماد نیست و به نوعی نظر ایرانیان را تامین نمی‌کند.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه اروپایی‌ها از همه توان و نفوذ خودشان برای رفع مشکلات ایران استفاده نمی‌کنند، تصریح کرد: اتحادیه اروپا حتی برای اعمال برخی اقدامات در راستای برجام صرفا سود خودشان را مدنظر قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: قاره سبز از همه توان و نفوذش برای رفع مشکلات ایران استفاده نمی‌کنند، از این رو طرح ایجاد شبه سوئیفت صرفا برای تامین منافع خودشان است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، در روند دور زدن تحریم ها، از محل گردش دارایی‌ها و حق بازگشت پول به کشورمان سودی عاید شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی می‌شود، لذا اقدامتشان باعث اقبال ایران نشده است.