به گزارش پارس نیوز، 

معصومه آقاپورعلیشاهی عصر امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به گزارش مرکز حراست بانک مرکزی در خصوص ردپای آمریکا در اغتشاش بازار ارز، اظهار داشت: هنوز این گزارش برای مطالعه به دست نمایندگان نرسیده است، اما در باره مشکلات پیش آمده در شبکه ارزی به مسائل داخلی بر می‌گردد، در حال حاضر درگیر جنگ اقتصادی، رسانه‌ای و تبلیغاتی هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد:با وجود اینکه می‌دانیم در جنگ حضور داریم، اما برای هیچ کدام از آن‌ها زره لازم را نه تهیه کردیم، نه پیش بینی می‌کنیم و نه داریم، وقتی ابزار مقابله با آن‌ها را نداریم اهمیتی ندارد عوامل داخلی و خارجی چه نقشی در التهاب دارند.

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: التهاب بازار ارز یک فرآیند است که از سال ۸۶ آغاز شد و امروز به صورت دمل چرکی سرباز کرده است، بعد از شکل گیری فرآیند التهاب ارزی، مسائل داخلی و خارجی، مدیریت نادرست ارزی، بخشنامه‌های متعدد و انواع و اقسام تصمیم گیری‌ها لحظه‌ای به این امر دامن زد.

وی تاکید کرد: می‌توان گفت: نقش مسائل داخلی در التهاب بازار ارز ۷۰ درصد است، حتی اگر عنوان کنیم مسائل خارجی است، باید راه کار ارائه کرد.

آقاپور علیشاهی در ادامه با اشاره به سیل انتقاد‌ها بیان داشت: در ایران همه منتقد شده اند کاش همه بعد از نقد راه کار ارائه دهند و همراه و همیار باشند نقد بدون ارائه راه کار بی نتیجه است، شعارزدگی و نقادی یا به قولی گرد گویی می‌کنیم در حالی که باید راه کار باشیم و کار انجام دهیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از تعطیلی مجلس در اول مهرماه کمیسیون اقتصادی گزارش مرکز حراست از التهاب بازار را بررسی می‌کند.